عربستان، قطر را تهدید به کودتا نمود

© REUTERS / Faisal Al Nasserعربستان، قطر را تهدید به کودتا نمود
عربستان، قطر را تهدید به کودتا نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با تهدید یک روزنامه سعودی به کودتا در قطر، جنگ رسانه ای میان عربستان و قطر بیش از پیش شده است.

تنش میان ریاض و دوحه بالا می گیرد، یک روزنامه سعودی قطر را به کودتا تهدید کرد و مدعی شد اگر خاندان حاکم بر این کشور از امیر آن اعلام برائت نکنند، وقوع کودتا بعید نیست.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم،­ روزنامه سعودی «الریاض» در گزارشی تحت عنوان «5 کودتا در 46 سال… کودتای ششم بعید نیست» به مسئله کودتاها در قطر پرداخت و امیر قطر را به برکناری تهدید نمود، زیرا اکنون بعضی از خاندان های قدرتمند در قطر از این حکومت ناراضی هستند.

این روزنامه سعودی مدعی شد،  "خاندان آل ثانی با ارسال نامه ای به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان از مسائل موجود عذرخواهی کردند. بدین وسیله آنه از خاندان حاکم بر قطر اعلام برائت کرده است".

روزنامه الریاض در تهدیدی آشکار به براندازی در قطر نوشت، که این نامه خانواده آل ثانی بیانگر عمق شکاف در میان حکام قطر است. آنان نیز اعلام کرده اند که از سیاستهای تمیم (مقامات حاکم در قطر) خسته شده اند و احتمال دارد که کودتای جدیدی در حکومت قطر صورت گیرد.

پیش از این، روزنامه قطری «الرایه» مقاله ای با عنوان «برخی گروه ها می خواهند مردم از دین نفرت داشته باشند" منتشر كرد. این روزنامه در کنار این مقاله، كاریكاتوری از «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی ترسیم كرد كه پیروان خود را به سوی آتش هدایت می كند. این امر موجب خشم سعودی ها شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала