دیوار مرزی ترکیه میان عراق و ایران نیز کشیده می شود

© Sputnik / Erhan Demirtaşنگرانی آمریکا از کیفیت دموکراسی در ترکیه
نگرانی آمریکا از کیفیت دموکراسی در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که کشورش قصد دارد دیوارهای حائلی را در مرزهایش با عراق و ایران ایجاد کند تا "از ورود تروریست‌ها ممانعت به عمل آورد."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا- به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما ایجاد دیواری به طول 650 کیلومتر در مرز با سوریه را تکمیل کرده‌ایم و همین کار را در طول مرزهایمان با عراق و مناطقی در مرز با ایران خواهیم کرد.

ترکیه از سال 2014 برای ممانعت از نفوذ نیروهای کرد و تروریست‌های داعش ساخت دیوار در مرز با سوریه را آغاز کرد.

اردوغان گفت: کسی که انتظار دارد ما در قبال تأسیس "دولت تروریسم" در مرزهایمان سکوت کنیم، ما را نادیده می‌گیرد.

اردوغان گفت: دیواری که در مرز ترکیه با سوریه ساخته می‌شود مانع عبور تروریست‌ها و سلاح از مرزها می‌شود. سوری‌هایی که به مناطق آزاد شده از دست داعش بازگشتند، در امنیت به سر می‌برند. این نشان می‌دهد که ما اگر می‌خواهیم در کشورمان در امنیت زندگی کنیم باید ابتدا مرزهایمان را پاکسازی کنیم.

اردوغان هم‌چنین به 13 نظامی که در پی سقوط بالگردشان در جنوب شرق ترکیه جان خود را از دست دادند درود فرستاد و گفت: اگر ما امروز می‌توانیم در زیر پرچم کشورمان به راحتی نفس بکشیم و اگر پنج بار در روز صدای اذان از مساجدمان به گوش می‌رسد و اگر می‌توانیم در امنیت به آینده کشورمان فکر کنیم همه به فضل شهدایی است که جان خود را فدا می‌کنند.

وی درباره اعضای سازمان فتح الله گولن که به اتهام شرکت در کودتای نافرجام محاکمه می‌شوند نیز گفت: آن‌ها می‌گویند که چیزی ندیدند و نشنیدند. به هیچ چیزی هم اعتراف نمی‌کنند اما این آن‌ها را از پایان دردناکی که در انتظارشان است، نجات نخواهد داد.

اردوغان تأکید کرد: مهاجمانی که مسیحیان را به خاطر دینشان در مصر هدف قرار دادند، تروریست هستند و شبیه عامل حمله به دو دختر جوان مسلمان در آمریکا بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала