22:24 22 سپتامبر 2017
    سرنوشت قراردادهای 14 میلیون دلاری رادیو فردا

    سرنوشت قراردادهای 14 میلیون دلاری "رادیو فردا"

    © AFP 2017/ Michal Cizek
    جهان
    دریافت لینک کوتاه
    0 84933

    بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا که مسئول رسیدگی بر ساختار هیأت کارفرمایان پخش نیز می باشد گزارشی مبنی بر فعالیت "رادیو فردا" و اجراسازی استراتژی علیه "پروپاگاندای روسیه" در کشورهای استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی منتشر کرد.

    در این گزارش که به "پروپاگاندای روسیه" پرداخته، برای اولین بار آمده است که شبکه تلویزیونی "current time" صرفا به منظور تبلیغات علیه روسیه شروع به کار کرده است و بر این اساس بودجه رادیو فردا از 93 میلیون دلار در سال 2014 به 108 میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.
    در ادامه این گزارش آمده است که 11 قرارداد هر کدام به مبلغ 14 میلیون دلار یافت شده است که بدون تصویب هیأت کارفرمایان پخش آمریکا بسته شده اند و در بین آنها 8 قرارداد بدون امضای طرف مقابل هستند.
    در دفتر رادیو فردا در شهر کی یف دست کم سه چک سفید امضا شده یافت شده است. خاطر نشان می شود که با این چک ها هرگونه مبلغی از حساب رادیو فردا قابل برداشت می باشد.
    در بخش آی تی گفته شده است که در دفاتر رادیو فردا هیچ گونه سیاست امنیتی و محافظتی به کار برده نمی شود و به همین دلیل مواردی مشاهده می شود که کارمندان با وارد شدن به شبکه داخلی قادر به تغییر خودسرانه امکان دسترسی شان و در نهایت دسترسی به شبکه داخلی سازمان پخش بوده اند.
    همچنین مطرح شده است که رادیو فردا قادر به انجام وظایفی که پیش از این نه تنها کارمندان استخدامیش بلکه حتی قراردادی ها نیز انجام میدادند، انجام دهد. زیرا با کمبود نیرو مواجه است و بودجه بدون برنامه و بی تاثیر مصرف می شود.
    نتایج گزارشات بازرس کل وزارت خارجه آمریکا می توانند بیان کننده وجود مشکلات اساسی در زمینه دیسیپلین مالی در رسانه دولتی آمریکا باشند و تغییر رویکرد دولت جدید در زمینه اولویت بندی هزینه ها در سیاست خارجی این کشور را به نمایش بگذارد.

     

     

    مقررات ارسال کامنتبحث و مناظره
    کامنت از طریق فیسبوککامنت از طریق اسپوتنیک