استقرار تسلیحات اتمی روسیه در شبه جزیره کریمه

© Sputnik / Evgeny KotenkoСекретарь Совета национальной безопасности и обороны Украины Андрей Парубий на заседании Верховной Рады
Секретарь Совета национальной безопасности и обороны Украины Андрей Парубий на заседании Верховной Рады - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه برای استقرار تسلیحات اتمی در شبه جزیره کریمه آماده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، آندره پاروبی سخنگوی رادا در اوکراین تاکید کرد که روسیه قصد دارد در خاک کریمه تسلیحات اتمی خود را مستقر کند.

وی در نشست پارلمانی ناتو در شهر تفلیس روز دوشنبه اعلام کرد: «در حال حاضر روسیه مشغول اشغال غیرقانونی و نظامی شبه جزیره بوده و جدیدترین تسلیحات و فناوری های نظامی خود را در این منطقه مستقر می کند. از جمله طبق آمار برخی منابع، روسیه تسلیحات تهاجمی هسته ای را در این منطقه مستقر کرده است».

وی همچنین خاطر نشان کرد که فدراسیون روسیه در خط درگیری دانباس نیز فعالیت نظامی دارد. به گفته وی، برای اوکراین حل و فصل صلح امیز درگیری ها اهمیت بیشتری دارد و برای رسیدن به این نقطه باید فشار سیاسی را بر روسیه حفظ کرده و علیه این کشور تحریم هایی را وضع کرد. وی در ادامه گفت: «اگر اقدامات تجاوزکارانه روسیه ادامه پیدا کند، باید همگی فشار تحریم ها را بر روسیه افزایش دهیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала