نقشه عربستان، آمریکا و امارات برای کودتا در قطر فاش شد

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE نقشه عربستان، آمریکا و امارات برای کودتا در قطر فاش شد
نقشه عربستان، آمریکا و امارات برای کودتا در قطر فاش شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تنش های اخیر در روابط عربستان سعودی و قطر، همچنین سفر ترامپ به عربستان در نهایت موجب انعقاد تفاهم نامه محرمانه ای بین عربستان، آمریکا و امارات بر علیه قطر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، امروز برخی از مفاد توافق محرمانه بین آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی جهت ایجاد یک خاورمیانه جدید برملا شد.

براساس بندهایی از این توافق که پایگاه اینترنتی "وطن" به آن دست یافته است، نخستین بند این توافق عبارت است از کودتا در قطر یا در انزوای بین المللی قرار دادن این کشور از طریق سه کشور سعودی — امارات و مصر با نظارت آمریکا می باشد.

دومین بند این طرح محاصره بین المللی گروه اخوان المسلمین و بستن رسانه های آن، تروریستی خواندن این گروه و مصادره اموال آن است.

بند سوم این توافق، رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله خواهد نمود، مداخله زمینی مصر صورت بگیرد تا تنش و هرج ناشی از این امور این کشور را به تمکین وا دارد.

بند چهارم این توافق مربوط به برکناری محمد بن نایف ولیعهد عربستان و انتخاب محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی به جای وی با استقبال آمریکا می باشد.

بند پنجم این توافق به برقراری روابط رسمی و آشکار میان امارات و "اسرائیل" و حل و فصل مساله فلسطین با استفاده از اراضی مصر مربوط می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала