مذاکرات احداث نیروگاه برق اتمی در مصر به پایان رسید

© Sputnik / Eduard PesovВид на утренний Каир
Вид на утренний Каир - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مذاکرات بین مصر و روسیه برای توافق روی بسته قراردادهای احداث اولین نیروگاه برق اتمی در منطقه الضبعه در کنار دریای مدیترانه به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع عالی رتبه در وزارت انرژی و منابع قابل احیای انرژی در مصر در حال حاضر بررسی های قانونی آخرین سند از سوی مصر در جریان است. آخرین قرارداد مربوط به راه اندازی و خدمات رسانی به ایستگاه ها هم اکنون مطالعه و بررسی می شود.

به گفته این منبع، تمامی هماهنگی ها و پاراف ها توسط کارشناسان روی سه قرارداد ازچهار قرارداد انجام گرفته است. به زودی پروژه راه اندازی شده  و رییس جمهور عبدالفتاح السیسی دستور نهایی را خواهد داد.

روسیه و مصر روز 19 نوامبر 2015 در شهر قاهره موافقتنامه بین دولتی برای همکاری در حوزه احداث فناوری های روسی و راه اندازی اولین نیروگاه برق اتمی در منطقه الضعب مصر در حاشیه دریای مدیترانه را به امضا رسانده و توافقات بین المللی برای اعطای وام احداث این نیروگاه نیز صورت گرفته است.

مبلغ اعتبار 25 میلیارد دلار اعلام شده است. این ایستگاه اتمی از چهار واحد به قدرت 1200 مگاوات تشکیل خواهد شد.

مصر انتظار دارد که اولین واحد نیروگاه در سال 2024 راه اندازی شود. در حال حاضر مراحل نهایی امضای پاکت چهار قرارداد تجاری برای احداث، راه اندازی و خدمات بعدی ایستگاه، اماده سازی کادر مجرب و فروش سوخت هسته ای در حال انجام است.

قرارداد ها بایستی طی مراسمی رسمی در آینده نزدیک امضا شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала