بازگشت ترامپ به امریکا پس از پایان اولین دور سفرهای خارجی

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Дональд Трамп встретился с лидерами ЕС в Брюсселе
Президент США Дональд Трамп встретился с лидерами ЕС в Брюсселе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با اتمام دور اول سفرهای خارجی که از روز 20 تا 27 مه ادامه داشت، به کشورش بازگشت.

ترامپ در این دور سفرهای فشرده موفق شد از چند کشور خاورمیانه بازدید کرده و در اجلاس ناتو و جی 7 نیز حضو پیدا کند.

بخش اول سفر ترامپ که «تور ادیان بزرگ» نام داشت از روز 20 تا 24 مه ادامه پیدا کرد. ترامپ ابتدا به عربستان سعودی رفته با حافظ دو نماد مقدس اسلام پادشاه سلمان ملاقات کرده، سپس در اجلاس رهبران و نمایندگان دهه ها کشور اسلامی حضور یافت که در پایان آن موافقتنامه برای فروش تسلیحات نظامی به ریاض به مبلغ 350 میلیارد دلار به امضا رساند.

رییس جمهور آمریکا سپس به اسراییل و فلسطین سفر کرده با نخست وزیر اسراییل بنیامین نتانیاهو و محمود عباس رییس دفتر سیاسی خودمختاری فلسطین ملاقات کرد. وی از هر دو طرف درگیری در خاورمیانه خواست که به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای دستیابی به صلح در منطقه باشند. علاوه بر این، ترامپ اولین رییس جمهور امریکا است که به مقدس ترین منطقه یهودیان یعنی دیوار ندبه رفته و از معبد آرامگاه عیسی در محلی که وی را به صلیب کشیده و او مجدد زنده شد بازدید به عمل آورد. «تور ادیان بزرگ» با سفر ترامپ به واتیکان و دیدار با پاپ رم به پایان رسید.

از روز 24 تا 27 مه نیز ترامپ در دو اجلاس حضور پیدا کرد: در 28 مین دیدار رهبران کشورهای ناتو در بروکسل و در 43 مین اجلاس «هشت بزرگ» در تائورمین ایتالیا. رهبر امریکا موفق به انجام دیدارهای دوجانبه با رییس جمهور جدید فرانسه امانوئل مکرون، پادشاه بلژیک فیلیپ، صدراعظم آلمان انگلا مرکل و نخست وزیر ژاپن آبه شد. علاوه بر این، وی در رم مذاکراتی با سرژیو ماتارلا رییس جمهور ایتالیا و پائولو جنتیلونی نخست وزیر این کشور داشت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала