گزارش و تحلیل

سخنان کهنه سرباز آژانس امنیت خارجی درباره تروریست های داعش در مسکو

© Photo / Ministry of defence of the Russian FederationОружие и боеприпасы, сданные боевиками правительственным сирийским войскам в сирийском городе Хан аш-Ших
Оружие и боеприпасы, сданные боевиками правительственным сирийским войскам в сирийском городе Хан аш-Ших - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز پنج شنبه گذشته چند تروریست عضو گروه تکفیری داعش که مشغول آماده سازی انفجارهایی در نقاط مختلف در مسکو بودند توسط نیروهای اژانس امنیت فدرال روسیه دستگیر شدند.

همانطور که خبرگزاری اسپوتنیک پیشتر خبر داده بود، روز پنج شنبه گذشته چند تروریست عضو گروه تکفیری داعش که مشغول آماده سازی انفجارهایی در نقاط مختلف در مسکو بودند توسط نیروهای اژانس امنیت فدرال روسیه دستگیر شدند.

این گروه از چهار نفر اهل روسیه و کشورهای آسیای مرکزی تشکیل شده است. آژانس امنیت فدرال در این رابطه توضیح داد که برنامه این اقدام تروریستی در سوریه اماده شده و چهار تروریست بازداشت شده قصد داشتند بعد از اقدام تروریستی از کشور خارج شوند.

نیروهای آژانس امنیتی موفق به کشف یک آزمایشگاه تولید مواد منفجره نیز شدند. علاوه بر این، چهار تروریست چند بمب دست ساز و وسایل آماده سازی مواد منفجره، سلاح های گرم، وسایل زرهی، نارنجک، متون منتشر شده توسط داعشیان و چند فیلم از رفتارهای افراطی گرایانه و تروریستی این گروه در محل اختفای خود نگهداری می کرده اند.

لف کارالکوف کهنه سرباز اداره جاسوسی خارجی و کارشناس شرایط بحرانی در گفتگو با خبرنگار رادیو اسپوتنیک اینطور توضیح می دهد: «این اولین و آخرین مورد کشف و شناسایی اقدام تروریستی و پیشگیری از آن نیست. در واقع، ما به دفعات جلوی وقوع این حوادث را گرفته ایم و شهروندان روسیه به خوبی با کار آژانس امنیت فدرال آشنایی دارند. این اخبار در واقع هشدار به کسانی است که پتانسیل تبدیل شدن به طعمه تروریست ها را دارند. اما آژانس امنیت فدرال از تجربه کافی برخوردار است و من اقدامات این سازمان را بسیار مثبت ارزیابی می کنم».

به گفته وی، ویژگی اصلی عملیات نیروهای آژانس امنیت فدرال، سرعت آنهاست. کارشناس روس در ادامه می گوید: «برای جلوگیری از خطرات این موارد، نیروها به سرعت وارد عمل می شوند. برخی افراد پتانسیل حمایت یا حضور مستقیم در عملیات تروریستی و انجام دستورات نیروهای داعش را دارند. تعداد این افراد در آسیای مرکزی زیاد است. مرزهای ما با برخی کشورها باز است به همین خاطر این افراد به راحتی از مرز عبور کرده و دست به خرابکاری می زنند و سپس محل را ترک می کنند. این موضوع پیدا کردن جنایتکاران را سخت تر می کند».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала