خطرات ناباوری در مردان

© Fotolia / Focus Pocus LTDخطرات ناباوری در مردان
خطرات ناباوری در مردان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرطان بیضه تنها تهدید برای سلامت مردان نابارور محسوب نمی شود. مشکلات سلامت جدی مانند (فشار خون بالا، قند خون بالا و چاقی)، دیابت نوع 2 و از دست دادن تراکم استخوانی از دیگر بیماری های شایع در میان مردان نابارور هستند.

به گزارش "نیوز ویک"، کیفیت پایین اسپرم از هر 10 مرد تقریبا یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است به مشکلات ناباروری منجر شود. این مردان با خطر افزایش یافته ابتلا به سرطان بیضه نیز مواجه هستند که شایع‌ترین بیماری بدخیم در میان مردان جوان محسوب می شود.

زوج هایی که با مشکلات باروری مواجه هستند، در بیشتر موارد، درمان آنها منجر به بارداری و تولد نوزاد می شود. بر همین اساس، مشکل به نظر حل شده است. اما اگر ناباروری نشانه اولیه از یک بیماری زمینه ای در مرد باشد، کلینیک های باروری متوجه آن نخواهند شد.

دیگر عوارض ناباوری شامل موارد زیر است:

تشخیص سرطان بیضه آسان است. در مردانی که برای درمان مشکلات ناباروری به پزشک مراجعه می کنند، یک سونوگرافی ساده از بیضه می تواند سرطان اولیه را نشان دهد و بر همین اساس، از شکل گیری یک تومور تهدیدکننده زندگی پیشگیری می شود.

سرطان بیضه تنها تهدید برای سلامت مردان نابارور محسوب نمی شود. مشکلات سلامت جدی مانند سندرم متابولیک (فشار خون بالا، قند خون بالا و چاقی)، دیابت نوع 2 و از دست دادن تراکم استخوانی از دیگر شرایط شایع در میان مردان نابارور هستند. امکان پیشگیری از این اختلالات وجود دارد، اما اگر درمان نشوند می توانند به مرگ زودرس منجر شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала