ثبت 12 مورد نقض آتش بس در سوریه طی 24 ساعت

© AFP 2023 / Delil SouleimanАвиаудар международной коалиции во главе с США у сирийского города Эр-Ракка
Авиаудар международной коалиции во главе с США у сирийского города Эр-Ракка - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان کمیسیون آشتی روسیه طی یک شبانه روز 12 مورد نقض آتش بس را به ثبت رسانده اند

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان کمیسیون آشتی روسیه طی یک شبانه روز 12 مورد نقض آتش بس را به ثبت رسانده اند و ترکیه 6 مورد در منطقه نسبتا آرام پیوسته 6 مورد ثبت کرده است.

در بولتن وزارت دفاع روسیه در سایت این وزارتخانه آمده است: «در این منطقه شرایط نسبتا باثبات است. نمایندگان کمیسیون مشترک روسیه — ترکیه در امور رسیدگی به نقض آتش بس و عملیات نظامی در یک شبانه روز گذشته 12 مورد شلیک را در استان های دمشق — 2، حما —9، دراء — 1 ثبت کرده اند. در بخش ترکیه نیز 6 تخلف در استان های حما — 5، حلب — 1 ثبت شده است.

لازم به ذکر است که بیشتر موارد به صورت شلیک های غیرمنظم از سلاح های رگباری مستقر در مناطق اشغال توسط شبه نظامیان گروهک تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» بوده است.

علاوه بر این، مذاکرات درباره توافق سایر گروه های اپوزیسیون مسلح حلب، دمشق، حما، حمص و القنیطریه برای پیوسته به رژیم آتش بس ادامه دارد.

طبق آمار وزارت دفاع روسیه، در طوی یک شبانه روز گذشته توافقات پیوستن به رژیم آتش بس با هیچ یک از گروه ها به امضا نرسیده است. تعداد مناطقی که به پروسه آشتی پیوسته اند بدون تغییر و در سطح 1505 نقطه باقی مانده است.

تعداد تشکلات مسلح خواهان پیوستن به این پروسه نیز همچون گذشته 219 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала