ایلان ماکس یک ویدئو از سرعت در تونل ضد ترافیک منتشر کرد

© AFP 2023 / Robin Beckایلان ماکس یک ویدئو از سرعت در تونل را منتشر کرد
ایلان ماکس یک ویدئو از سرعت در تونل را منتشر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایلان ماسک، صاحب شرکت تسلا، در حساب اینستاگرام خود یک ویدئوی تازه منتشر کرده است که نخستین آزمایش تونل ترافیکی زیر زمینی را نمایش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به به نقل از آنا، چند ماه قبل بود که خبرنگاری کشف کرد که شرکت تسلا در حال کندن تونلی زیر یک شهر در آمریکاست و در آن زمان حدس زده می‌شد که این تونل برای پروژه هایپرلوپ یا قطار مافوق سرعت چرخنده در تونل باشد اما اکنون می‌دانیم که این پروژه برای انتقال ترافیک به زیر زمین است.
ماسک در حساب اینستاگرام خود ویدئویی منتشر کرده که زیر آن هشدار داده شده است به دلیل سرعت حرکت و چراغ‌های تونل، ممکن است موجب به‌هم خوردن حال بیننده یا بروز «حرکت زدگی» شود.
در این ویدئو نحوه حرکت و فضای تونل زیرزمینی خودرو نمایش داده می‌شود. روش کار به‌ این شکل است که در نقاط مشخصی از شهر ورودی و خروجی برای تونل ترافیک تعبیه می‌شود و خودروها به این تونل منتقل می‌شوند، سپس هر خودرو روی سیستم انتقال سریع و اتوماتیک نصب و در حالت خاموش به مقصد منتقل می‌شود.
سیستم مورد استفاده در این تونل مشابه سیستمی‌ است که در تست‌های امنیت خودرو استفاده می‌شود و ماسک وعده داده است که سرعت حرکت در این تونل 200 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала