گزارش و تحلیل

هواپیمای MS-21 روسیه به صرفه و اقتصادی

© Photo / IRKUT Corporationپیشنهاد روسیه به اروگوئه برای خرید سوپرجت 100 و ام سی 21
پیشنهاد روسیه به اروگوئه برای خرید سوپرجت 100 و ام سی 21 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین مدل تابستانی هواپیمای بدنه باریک مدل MS-21 پس از طی آخرین آزمایشات از کارخانه «ایرکوت» برای انجام پرواز خارج شد.

روزنامه «ایزوستیا» به نقل از منابع در صنایع هوایی روسیه این خبر را اعلام کرد.

هواپیمای МS-21 مرحله دیگری از آزمایشات دوره ای خود را پشت سر گذاشته و برای پرواز آزمایشی آماده شد.

این هواپیما برای بزرگترین بخش بازار هوایی یعنی حمل و نقل مسیرهای متوسط طراحی شده است. مهندسین طراح آن انتظار دارند که این هواپیما رقیب خوبی برای بویینگ 737 و ایرباس آ320 بشود. هواپیمای МS-21 سریعتر پرواز کرده و از نظر اقتصادی بر رقبای غربی ارجحیت دارد. طبق محاسبات کارخانه «ایرکوت» این هواپیما قادر است تا 3 میلیون دلار در سال صرفه جویی کند. پیشتر این کارخانه درباره سفارشات کالاهای سخت برای 175 ماشین و سفارش کالاهای نرم خبر داده بود.

شرکت هواپیمایی ایرفلوت اولین مصرف کننده این هواپیما خواهد بود. قرار است از اواخر 2018 و اوایل 2019 ارسال بار توسط این هواپیما آغاز شود. این شرکت قصد دارد 50 خط راه اندازی نماید.

هواپیمای مذکور برای حمل مسافر بین 150 تا 211 نفر نیز چشم انداز خوبی دارد و از جدیدترین فناوری ها در بدنه و متور آن استفاده شده است. برای اولین بار در این هواپیما بال کمپوزیت برای هواپیمای مسافربری استفاده کرده اند. قرار است این هواپیما جایگزین مدل های «تو»، «یاک» و «آن» ساخت دوره شوروی شود.

ولادیمیر پاپوف معاون سردبیر مجله «آویاپانوراما» که خود خلبان دوره روسیه و دکترای مهندسی فنی نیز هست در گفتگو با خبرنگار رادیو اسپوتنیک خاطر نشان کرد که تولید این قبیل هواپیماها شاخص خوبی برای صنعت است.

وی در ادامه توضیح می دهد: «بیش از 40% این هواپیما از مواد کامپوزیت ساخته شده است. موتورهای آن کاملا جدید بوده و قدرت زیادی دارد، از کابین شیشه دار به شکل هواپیماهای جنگی استفاده شده است. ما در حقیقت هواپیماهای مسافری روسیه را احیا می کنیم. این عامل برای توسعه و احیای صنعت هواپیماسازی روسیه بسیار اهمیت دارد. ما مدل های «سوخو سوپرجت 100 را داشتیم  و امروز مدل МS-21 را ساخته ایم که مدتها انتظارش را می کشیدیم. ساخت این هواپیما شاخص خوبی برای صنعت هواپیماسازی است».

به گفته وی، هواپیمای МS-21 می تواند رقیب سرسختی برای هواپیماهای غربی باشد. وی در ادامه توضیح می دهد: «این هواپیما می تواند با بویینگ و ایرباس رقابت کند. زیرا МS-21 با مواد کاملا جدید ساخته شده و از فناوری های پیشرفته برای سیستم آن بهره گرفته اند. این هواپیما از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است و در آینده می تواند جایگزین هواپیماهای مسافت کوتاه شود. حتی بسته به باک آن میت واند مسافت های متوسط را نیز طی کند و یا برای مسافت های بلند تنظیم شود. به عبارتی امکانات این هواپیما بسیار گسترده است». 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала