خطرناک ترین مردان جهان

© Photo / العالمخطرناک ترین مردان جهان
خطرناک ترین مردان جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامۀ ایندیپندنت دونالد ترامپ و محمد بن سلمان شاهزادۀ سعودی را خطرناک ترین مردان جهان دانست که هفتۀ آینده قرار است با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، پاتریک کوبرن در مقاله ای که در روزنامه ایندیپندنت منتشر شد، نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور داد که از عربستان و حملۀ نظامی این کشور به یمن، حمایتی ویژه و گسترده صورت گیرد؛ اما محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان سعی دارد واشنگتن را به حمایت از ریاض برای مقابله با ایران وادارد.
به نوشتۀ کوبرن، بسیاری از ناظران، دونالد ترامپ را خطرناک ترین مرد در کرۀ زمین می دانند، و اکنون این مردِ خطرناک در حال برنامه ریزی برای سفر به عربستان در هفتۀ آینده است تا در این سفر 3 روزه، با دومین مردِ خطرناک جهان یعنی محمد بن سلمان دیدار کند، شخصی که عامل برهم زدن ثبات در منطقه شده است.
کوبرن، محمد بن سلمان را عملاً حاکم کنونی عربستان می داند، زیرا پادشاه 81 ساله این کشور به سبب کهولت سن قدرت انجام وظایف خود را ندارد.
کوبرن خاطر نشان کرد که بن سلمان، طی دو سال و نیم گذشته که عملاً اداره عربستان را به دست گرفت، بارها ثابت کرد که علاوه بر بی پروایی، فاقد قدرت تدبیر سیاسی است. به عنوان مثال با دامن زدن به خشونت ها در سوریه، زمینۀ گسترش حضور نظامی روسیه در سوریه را فراهم کرد. علاوه بر این، جنگ یمن نیز از نمونه های بی تدبیری او به شمار می رود.
کوبرن یکی از نمودهای خطرناکِ بودن بن سلمان را "درس نگرفتن از اشتباهات و اساساً اشتباه ندانستنِ اشتباهات خود" دانست.
کوبرن در پایان مقالۀ خود خاطر نشان کرد که آمریکا و عربستان، دربارۀ جریان سازیِ مشترک ضد ایران، به توافق رسیده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала