درون جعبه سیاه هواپیما چه شکلی است؟ (ویدئو، عکس)

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر Трансляция процедуры вскрытия "черного ящика" самолета СУ-24М, сбитого 24 ноября 2015 года над Сирией, которая происходит в лаборатории в Международном авиационном комитете
Трансляция процедуры вскрытия черного ящика самолета СУ-24М, сбитого 24 ноября 2015 года над Сирией, которая происходит в лаборатории в Международном авиационном комитете - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا می توانید تصور کنید یک جعبه سیاه هواپیما که از وسط به 2 نصف تقسیم شده است چه شکلی است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی در فضای مجازی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است که در آن می توان داخل جعبه سیاه مرموز هواپیما را مشاهده نمود. در این ویدئو شخصی با کمک اره دوران، یک جعبه سیاه را از وسط به 2 نیم تبدیل کرده و محتویات آن را نشان می دهد.

در این ویدئو گفته می شود که این جعبه می تواند 1800 درجه فارنهایت و 3400 واحد جی نیروی گرانش را تحمل کند.
جعبه سیاه هواپیما حاوی اطلاعات مهمی است و برخی مدل های پیشرفته به کمک حسگر، تمامی اطلاعات موجود در یک پرواز مانند شتاب، سرعت وزش باد، ارتفاع، وضعیت باله‌ها، درجه حرارت خارج از کابین، عملکرد موتور، درجه حرارت درون کابین و فشار داخلی را ثبت می‌کنند تا درصورت رخ دادن حادثه ‌ای ناگوار بتوان از این اطلاعات برای تعیین سرنوشت پرواز استفاده کرد.

چرا نارنجی؟
جعبه‌های سیاه برخلاف نامشان رنگی نارنجی فسفری تند و نوارهای بازتابنده نور شب نما دارند تا جستجوگران راحت‌ تر بتوانند آنها را بیابند. گفته می شود داشتن چنین رنگ شاخصی به همراه نوار انعکاس دهنده متصل شده به بخش خارجی ضبط کننده بعد از وقوع سانحه در پیدا کردن جعبه سیاه بخصوص در هنگام سقوط هواپیما در آب، بسیار مؤثر است. جایگاه آنها معمولا در دم هواپیما است، زیرا دم هواپیما کمتر در معرض خطر برخورد با موانع قرار دارد.

Interresting pic by @Iran_aviation ✈️Follow him 🙈 #Flightrecorder #plane #follow #him #aircraft ✌️

Публикация от Chris (@zrhplanes) Авг 4 2014 в 12:13 PDT

گفته می شود استفاده از این تجهیزات تا پس از جنگ جهانی دوم آغاز نشد و از آن زمان به‌ بعد بخش ضبط کننده جعبه‌های سیاه تکامل یافتند تا بتوانند اطلاعات بیشتری از پرواز را درخود بگنجانند. جعبه‌های سیاه قدیمی ‌تر از نوارهای مغناطیسی برخوردار بودند، ‌تکنولوژی که در دهه های پس از جنگ جهانی دوم ابداع شد اما پس از آن و در دهه پایانی قرن 20 میلادی تخته ‌حافظه‌های جامد درون جعبه‌های سیاه گنجانده شدند.
جعبه‌های سیاه می‌توانند به مدت چند هفته سیگنال‌های راهنمای موقعیت‌یابی را از زیر آب و از عمق چند هزار متری از خود منتشر کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала