مبلغ سعودی: زنان مسلمان در اروپا یا حجاب خود را بردارید یا آنجا را ترک کنید

© AP Photo / Hasan Jamaliشورای زنان بدون حضور حتی یک زن در عربستان سعودی
شورای زنان بدون حضور حتی یک زن در عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد العیسی مبلغ سعودی که دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان است خطاب به زنان مسلمان ساکن اروپا گفت که یا حجاب خود را بر دارید یا اروپا را ترک کنید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- العیسی در گفت‌ وگو با روزنامه آلمانی 'فرانکفورتر آلگماینه' گفته است: منع حجاب در کشورهای غربی امری قانونی است و زنان مسلمان باید به قانون این کشورها احترام بگذارند.

وی افزود: هر کس بخواهد درغرب بماند، باید حجاب را بر دارد و اگر کسی موافق نباشد، باید کشور را ترک کند. این را اسلام می ‌گوید!

به گفته العیسی کشورهای غربی مرزهای خود را بر روی پناهجویان مسلمان گشوده‌اند و به آن‌ها کار و تابعیت داده‌اند بنا براین نباید نسبت به این کشورها نفرت‌ پراکنی صورت گیرد.

به عقیده مبلغ سعودی، مسلمانان در کشورهای غربی نباید در تعیین رفتار اجتماعی خود قرآن را معیار قرار داده و قانون اساسی این کشورها را نادیده بگیرند؛ صرف درخواست ویزا و ورود به کشوری، عملا به معنی پذیرش و احترام به قانون اساسی آن کشور است. در غیر این صورت، الزامی نیست که به آن کشور سفر کنیم.

اتحادیه جهانی مسلمانان در سال 1962 توسط عربستان راه‌اندازی شد و مقر آن در مکه است هزینه آن را نیز عربستان تامین می‌کند. این اتحادیه خود را نماینده مذهبی و فرهنگی ملل مسلمان می‌داند. این در حالی است که برخی این نهاد را متهم به حمایت از افراط گرایی در سراسر جهان می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала