جدال بر سر انتشار عکس دیدار ترامپ و لاوروف در آمریکا ادامه دارد

© Photo / Twitter/MFA Russiaجنجال بر سر انتشار عکس دیدار ترامپ و لاوروف در آمریکا ادامه دارد
جنجال بر سر انتشار عکس دیدار ترامپ و لاوروف در آمریکا ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عدم انتشار عکس دیدار ترامپ و لاوروف در رسانه های آمریکا به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منبع خبری پولیتیکو، در ایالات متحده آمریکا یک سوال بحث برانگیز شده است، آیا رسانه ها مجاز به انتشار تصاویر نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه هستند یا نه.

به نقل از کاخ سفید، این جلسه باید بدون حضور خبرنگاران و مطبوعات برگزار شود، اما دو عکاس شخصی ترامپ و لاوروف اجازه حضور در این جلسه را داشتند.

лавров_трамп - اسپوتنیک ایران
آيا مي توانید عکس ملاقات لاوروف و ترامپ را نشان بدهید؟
عکس منتشر شده که در آن ترامپ در حال دست دادن با لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا است، توسط وزارت امور خارجه روسیه منتشر گردیده است. اما هیچ عکسی از این دیدار از سوی ایالات متحده آمریکا منتشر نشده است.

از سوی دیگر، تعدادی از روزنامه نگاران آمریکایی به خاطر عدم حضور در این جلسه بسیار خشمگین شده اند.

خبرنگار کانال تلویزیونی MSNBC در حالیکه عکس فوق را نشان می داد، اعلام نمود که منبع عکس — "روسی" است.

در همین راستا، آندریا میچل مجری این کانال در کاخ سفید توضیح داد: دولت "به مطبوعات اجازه آزادی را نمی دهد".

شایان ذکر است، در سی ان ان عکس منتشر شده توسط توییتر سفارت روسیه در معرض دید بینندگان قرار گرفت. وولف بلیتزر مجری این کانال اعلام نمود که "نصب دوربین در دفتر مجاز نیست".

از سوی دیگر خبرگزاری فاکس نیوز نیز این عکس را نشان نمی دهد. مجری این کانال "جینا لی" به بینندگان اعلام نمود که این عکس را می توانند در اینترنت مشاهده کنند. این مجری در ادامه افزود: "ما تصمیم گرفتیم که این عکس  را نشان ندهیم، زیرا ما بخشی از رسانه های ایالات متحده آمریکا هستیم و فکر می کنم مهم است که مطبوعات امکان دسترسی به کاخ سفید را داشته باشند".

روزنامه نگاران واشنگتن پست در توییتر نیز از این موضوع گلایه کرده اند، اینکه آنها برای پوشش خبری نشست ترامپ "باید به رسانه های روسی اتکا می کردند". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала