استقرار ناوهواپیمابر امریکا در خلیج فارس

© AFP 2023 / Felix GarzaАмериканский эсминец в Персидском заливе. Архивное фото
Американский эсминец в Персидском заливе. Архивное фото - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس مستقر شده و مقامات آمریکایی اخباری مربوط بر گشت‌زنی دائم شناورهای ایران در منطقه و اقدامات نظارتی از سوی این کشور منتشر می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، پایگاه خبری «مینت‌پرس نیوز» در گزارشی نوشت: ناو هواپیمابر جنگی آمریکا در خلیج فارس مستقر شده و مقامات آمریکایی اخباری مربوط بر گشت‌زنی دائم شناورهای ایران در منطقه و اقدامات نظارتی از سوی این کشور منتشر می‌کنند.

مینت پرسافزود: ناو هواپیمابر «یو.اس.اس جرج دبلیو بوش» آمریکا در خلیج فارس مستقر شده و مقامات آمریکایی می‌گویند که پهپادهای نظارتی ایران منطقه را زیرنظر دارند.

این پایگاه خبری در ادامه به نقل از مقامات آمریکایی، استفاده ایران از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر منطقه را «مزاحمت» برای کشتی آمریکایی عنوان کرده است.(!)

مقامات آمریکایی در ادامه ضمن اشاره به حضور شناورهای ایرانی در منطقه و گشت‌زنی آنها ادعا کرده‌اند که شناورهای ایرانی با انجام «تجاوز آشکار»، به ناو هواپیمابر آمریکایی نزدیک می‌شوند.

مینت‌پرس در بخش دیگری نوشت: مقامات آمریکایی بارها با ایران درباره حضور کشتی‌ها مذاکراتی داشته‌اند اما مقامات ایران در پاسخ به این اقدام آمریکا گفته‌اند که بهتر است این سؤال مطرح شود که کشتی‌های آمریکایی 7500 مایل دورتر از خاک خود در منطقه خلیج فارس چه می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала