6 قاتل خواب خوب شبانه

© Fotolia / 2mmedia6 قاتل خواب خوب شبانه
6 قاتل خواب خوب شبانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آيا مي دانيد، مواد غذایی که مصرف می کنید روی کیفیت خوابتان اثر مثبت یا منفی می‌گذارد. اگر شما يک خواب خوب شبانه داشته باشيد، صبحي سر حالتر، با انرژي بيشتر، پوستي زيباتر و باطراوت تر خواهيد داشت.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از جام جم، برخي مواد غذايي قاتل خواب آرام شما هستند. سعي کنيد در هنگام شب از مصرف آنها خود داري نماييد:

1 — ماکارونی:  در یک نظرسنجی غذایی از 396 دانشجو ، محققان دریافتند دانشجویانی که ماکارونی و نان برای شام می‌خوردند تجربه خواب‌های ناآرام و حتی بی‌خوابی درشان شدید‌تر است.

گلوکز و قند موجود در ماکارونی انرژیتان را مضاعف کرده و شما را برای مدت‌های طولانی بیدار نگه می‌دارد. بی‌شک خوردن وعده‌های سنگین خوابتان را هدف قرار می‌دهد.

2 — شکلات: شکلات تلخ قبل از خواب انتخاب مناسبی نیست چرا که مدت‌ها بیدارتان نگه می‌دارد. شکلات دارای موادی است که ضربان قلبتان را شدت می‌بخشد و خوابتان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

3 — سس شيرين: کمتر کسی نمیداند کارامل و شربت شکلات حاوی یک تن قند است. با این حال سس با قندهای پنهان می‌تواند شما را بطور بالقوه بیدار نگه دارد و یا اگر بخواب بروید به یقین خواب آرامی را تجربه نخواهید کرد.

4 — نوشیدنی‌های کافئین‌دار:  مصرف کافئین در ابتدای صبح و ظهر مناسب است اما اگر در نیمه‌های شب خورده شود می‌تواند به شدت آسیب‌زا باشد. توصیه می‌شود برای داشتن یک خواب آرامش‌بخش از چای‌های گیاهی چون چای نعنا، بابونه و شیرین بیان استفاده کنید.

5 — سیب زمینی سرخ شده: این مورد همانند چیپس و میان وعده‌های پرچرب کیفیت خواب را به صفر می‌رساند و در برخی از افراد تجربه کابوس‌های هولناک دیده شده است. لذا به جای مصرف سیب زمینی سرخ کرده می‌تواند با پختن آن خوابی دلچسب را تجربه کنید.

6 — ادویه‌ها  و غذاهای تند: متخصصان توصیه می‌کنند هنگام خواب از خوراکی‌هایی که از ادویه‌جات و ترشیجات متشکل است کمتر مصرف شود تا خوابی راحت و بی دغدغه را تجربه کنید. محققان مدعی هستند غذاهای تند درجه حرارت بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند و روی خواب اثر منفی می‌گذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала