صدها ترکه برای زدن مردان الکلی به عروس ها داده شد

© REUTERS / Himanshu Sharmaزن هندی
زن هندی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هفتصد ترکه به عروسان هندی هدیه شد تا شوهران خود را تربیت کنند.

به گزارش « اسپوتنیک» به نقل از « دیلی میل»  در ایالت هندی «مادهیا پرادش»  گوپال بهارگاو  وزیر  عدالت اجتماعی و رشد و توسعه  روستاها  700 ترکه  به تازه عروسان هدیه کرد.

به گفته سیاستمدار هندی ، زنان می توانند از این ترکه ها برای تنبیه شوهران خود استفاده کنند  اگر آنها در حالت مستی رفتار ناخوشایندی از خود نشان بدهند.  این هدیه خودویژه در جریان  عروسی دسته جمعی که توسط  مقامات محلی سازماندهی شده بود به  نوعروسان هدیه شد.

 روی هر یک از ترکه ها نوشته شده « برای  تنبیه شوهر مست» و « پلیس دخالت نمی کند».  بهارگاو  به نوعروسان پیشنهاد کرد ابتدا با شوهران مست خود صحبت کنند و سعی کنند آنها را سر عقل بیاورند ولی اگر آنها  به حرف آنها گوش ندهند از هدیه عروسی استفاده کنند.  در عین حال وی گفت که او قصد رواج ضرب و شتم در خانواده ها را ندارد.

وی گفت با دادن این هدیه وی می خواست توجه جامعه را به وضعیت اسفبار زنان روستایی   جلب کند که   از طرف شوهران الکلی خود مورد آزار و اذیت زیادی در خانه  قرار می گیرند.  قرار است حدود 10 هزار ترکه هدیه شود.  الکلیسم و جنایات مرتبط با آن  طی چند سال اخیر  به یکی از مسائل جدی برای هند مبدل شده است.  مقامات محلی سعی می کنند با این مسأله مبارزه کنند اما هنوز  از  عهده اینکار برنیامده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала