اقدام عجیب رییس جمهور اتریش برای مقابله با اسلام هراسی

© AP Photo / Frank AugsteinДемонстрация исламской моды в Германии
Демонстрация исламской моды в Германии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور اتریش از زنان مسلمان و غیرمسلمان خواست برای مقابله با اسلام‌هراسی روسری بپوشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین از ایندیپندنت، الکساندر ون دِر بلین، رئیس جمهور اتریش از همه زنان دعوت کرد روسری سر کنند.

وی که در مقر اتحادیه اروپا و در حضور دانشجویان صحبت می‌کرد پیشنهاد داد تا همه زنان برای مقابله با اسلام‌هراسی و نشان دادن اتحاد و همبستگی با زنان مسلمان روسری بپوشند.

وی در بخشی از صحبت‌هایش گفت "معتقدم زنان حق دارند هر پوششی داشته باشند. اگر اسلام‌هراسی به همین شکل ادامه پیدا کند ناچار خواهیم بود روزی از همه زنها چه مسلمان و چه غیرمسلمان بخواهیم برای مقابله با این پدیده حجاب داشته باشند و روسری سر کنند".

رئیس جمهور اتریش این اظهارات را در پاسخ به یکی از دانشجویان مطرح کرد که پرسیده بود ممنوعیت حجاب اسلامی باعث کمرنگ شدن حضور زنان در اجتماع می‌شود.

این سخنان رئیس جمهور اتریش و سپس پخش آن در تلویزیون باعث به چالش کشیده شدن بحق ممنوعیت حجاب در کشورهای همسایه همچون آلمان شد.

ون در بلین درباره ترورهای مرتبط با داعش در اروپا گفت: مایل است که نماینده مسلمانان را در اتریش ملاقات کند و صریحا اظهار داشت که تاکید بر روی اینکه جنایات داعش در در سراسر جهان به مسلمین ارتباط دارد غیر عادلانه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала