گزینه نظامی ترامپ برای کره شمالی روی میز است

© AFP 2023 / Anthony Wallaceگزینه نظامی ترامپ برای کره شمالی روی میز است
گزینه نظامی ترامپ برای کره شمالی روی میز است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ اعلام کرد که به نظر او کیم جونگ اون یک فرد باهوش است وی اما هشدار داد آمریکا برای مقابله با اقدامات تحریک‌ آمیز کره شمالی همچنان گزینه نظامی را روی میز دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، رییس‌ جمهور آمریکا با اشاره به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد: او کسی است که از دوران جوانی قدرت را در کره شمالی در دست گرفت. بسیاری از اطرافیانش می‌خواستند وی را از قدرت برکنار کنند اما او توانست در قدرت باقی بماند. برای همین وی انسان باهوشی است.مردم می‌گویند، وی از نظر روانی سالم است؟ من هیچ ایده‌ای در این باره ندارم.

وی افزود: ما در شرایطی قرار داریم که نمی‌توانیم اجازه دهیم شرایط به همین شکل ادامه یابد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این وضعیت که از سال‌های گذشته شاهدش بودیم، به هممین شکل ادامه یابد.

ترامپ با اشاره به مذاکرات خود با همتای چینی‌اش اضافه کرد: من می‌توانم این مساله را بگویم که باور نمی‌کنم رییس جمهور چین که مرد بسیار محترمی است، از آزمایش هسته‌ای کره شمالی خشنود شود.

رییس جمهور آمریکا اضافه کرد: آنها (چین) نمی‌خواهند که همسایه‌شان سلاح هسته‌ای داشته باشد. در حال حاضر چین می‌تواند به ما کمک کند مساله کره شمالی را حل کنیم.

تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره به دنبال آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌ یانگ بالا گرفته است.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала