شرح ماجرای نابودی بن لادن از زبان مامور اطلاعات امریکا

© AP Photo / Anonymousنامه ی پنهانی با محتوای جنسی بن لادن برای پیروانش
نامه ی پنهانی با محتوای جنسی بن لادن برای پیروانش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مامور ویژه اطلاعات امریکا «شیردریایی» راجع به کشتن اسامه بن لادن تروریست شماره یک و رهبر گروه القاعده در کتاب خاطرات خود نوشته است.

به گزارش اسپوتنیک، یک مامور ویژه اطلاعات امریکا «شیردریایی» راجع به کشتن اسامه بن لادن تروریست شماره یک و رهبر گروه القاعده در کتاب خاطرات خود نوشته است. به گفته روزنامه دیلی این کتاب که «اپراتور» نام دارد توسط روبرتو اونیل مرد 41 ساله و مامور سابق اطلاعات امریکا نوشته شده و هفته گذشته به چاپ رسیده است. به گفته وی، اونیل بعد از خراب کردن مخفی گاه بن لادن در پاکستان، شخصا با وی روبرو شده است.

به گته وی، او مجبور بوده پسر بن لادن به نام خالد که آخرین خط دفاعی پدر بوده را پیدا کند. بعد از اینکه خالد 23 ساله به ضرب گلوله کشته می شود، سربازان با عجله به طرف آخرین اتاق می روند.

اونیل در پایان بن لادن را دیده و می نویسد که او لاغرتر و بلندقدتر از آن چیزی بوده که وی انتظار داشته. ریش وی به رنگ سفید و نسبتا کوتاه بوده است. نظامیان دو مرتبه به وی شلیک می کنند و او به زمین می افتد.

این کتاب توسط انتشارات «اسکریبنر» به چاپ رسیده و هدف نویسنده نشان دادن وجهه انسانی این مبارزه بوده است.

سال 2012 مت بیسونت که در یک عملیات شرکت داشته نیز کتابی تحت عنوان «روز سخت» با نام مستعار مارک اون نوشت. او در این کتاب جزییات عملیات را شرح می دهد اما نام قاتل بن لادن را فاش نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала