ساخت لباس زره ای برای سفینه های فضایی (عکس)

© Fotolia / Vadimsadovskiساخت لباس زره ای برای سفینه های فضایی (عکس)
ساخت لباس زره ای برای سفینه های فضایی (عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان در آزمایشگاه مربوط به "جت های پیشرفته" در آمریکا، با یک ماده جدید موفق به ساخت پارچه های فلزی (لباس زره ای) شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منبع خبری Gizmodo، در آمریکا تکنیک جدیدی جهت تولید لباس زره ای برای فضا نوردان ایجاد شده است. از این پارچه می توان برای حفاظت از فضانوردان و سفینه های فضایی از تابش های کیهانی استفاده نمود.

تفاوت این پارچه با دیگر پارچه های فلزی زنجیره ای در این است که در بافت آن، از تکه های کوچک نقره استفاده شده است. یک طرف از پارچه نور را منعکس کند، در حالی که طرف دیگر پارچه برای جذب گرما استفاده می شود. بنابراین بدین روش از این پارچه می توان به عنوان عایق تابش کیهانی یا نفوذ دیگر مواد خارجی استفاده نمود. در عین حال این پارچه قابلیت ذخیره انرژی گرمایی، جلوگیری از اتلاف انرژی، و کاهش آسیب های ناشی از شهاب های سنگ را به همراه دارد.

این لباس زرهی (جوشن) با استفاده از فن آوری چاپگرهای 3D تولید شده است. این پارچه به روش لایه به لایه تولید می گردد. مواد پلیمری و پودرهای فلزی مذاب، جزء مواد خام اصلی این نوع پارچه فلزی می باشد. این امر، به ساکنین فضاپیماها و یا ایستگاه های فضایی این اجازه را می دهد تا در صورت نیاز بتوانند خود در ایستگاه های فضایی اقدام به تولید پارچه کنند، بدون اینکه وقت خود را تلف کنند و منتظر ارسال آن از زمین باشند.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала