6 راه تقویت مغز و افزایش حافظه

© Fotolia / Daniel Vincek6 راه تقویت مغز و افزایش حافظه
6 راه تقویت مغز و افزایش حافظه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شما می توانید مغز، حافظه و هوش خود را تقویت کنید. تنها باید یک روش زندگی صحیح و سالم را دنبال کنید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم، همه ما دوست داریم حافظه قوی با حضور ذهن بالایی داشته باشیم، بتوانیم حتی کوچکترین مطالب را به یاد داشته باشیم، یا دچار آلزایمر پیری نشویم.

روش های زیر برای تقویت مغز و جلوگیری از آلزایمر بسیار مفید است:

1 — تمرکز بر روی چند فعالیت در روز

سعی کنید در طول روز کار های مختلف را باهم انجام دهید و بر روی هر کدام تمرکز داشته باشید این کار باعث می شود که حافظه شما آمادگی زیادی برای انجام کار ها و ثبت کردن امور در طول روز داشته باشد.

2 — کاهش استرس

استرس می تواند بر روی حافظه تاثیرات سوء داشته باشد و بر روی تمرکز، ذخیره و بازیابی اطلاعات می تواند تاثیرات مضری داشته باشد. زیرا اگر فردی استرس داشته باشد ضربان قلبش بالاتر می رود و قلب نیز ارتباط مستقیمی با مغز دارد، در صورت استرس داشتن می تواند کارایی مغز را پایین بیاورد.

3 — تغذیه مناسب

اگر شما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از پروتئین ها و امگا3 در غذاهای خود استفاده کنید می توانید عملکرد بهتر مغز را شاهد باشید.

4 — خواب کافی

خواب کافی مانند مسکنی است که بر ضربان قلب تاثیر مثبتی دارد و موجب بالا رفتن کارایی مغز می شود.

5 — ورزش کردن

بهتر است به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا روید تا فرصتی باشد برای پیاده روی برای شما پیش آید. روزانه به مدت 20 دقیقه در طول روز در فضای آزاد پیاده روی کنید تا استرس از شما دور شود.

6 — نوشیدن آب چغندر

آب چغندر دارای نیترات می باشد که در بدن تبدیل به نیتریت می شود. ماده نیتریت باعث تسریع در جریان خون و اکسیژن رسانی بیشتر می شود.

به گزارش محققان، دیوانگان و افراد کم هوش، فاقد اکسیژن در منطقه خاصی از مغز هستند، نیترات می داند که کدام قسمت از بدن نیاز به جریان خون بیشتر و اکسیژن بالاتری دارد.

غذاهای غنی از نیترات مانند: چغندر، کلم، کرفس و اسفناج باعث تقویت مغز و فکر شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала