درمان افسردگی با شیر بی چربی

© Fotolia / Pressmasterشیر بی چربی ضد افسردگی
شیر بی چربی ضد افسردگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان چینی و ژاپنی درمان افسردگی با شیر بی چربی را پیشنهاد می کنند.

به گزارش « اسپوتنیک» محققان در جستجوی  روش های جدید  درمان افسردگی هستند. افسردگی  بیماری است که افراد هر چه بیشتری در جهان را  به کام خود می کشاند.  گروهی از  دانشمندان چین و ژاپن  به افرادی که از افسردگی رنج می برند پیشنهاد می کنند به تغذیه خود توجه کنند و بطور منظم شیر و ماست کم چربی مصرف کنند.

متخصصان  تحقیقاتی  به انجام رساندند  که 1159 نفر  از سن 19 تا 83 سال در آن ها شرکت داشتند. محققان سطح افسردگی  و علایم آن را در شرکت کنندگان این تحقیقات مشخص کردند.  در بین علایم افسردگی  از  هراس، اندوه، بیچارگی و خستگی نام برده شد. محققان مقدار مصرف شیر با چربی و بدون چربی هر یک از شرکت کنندگان این تحقیق را  بررسی کردند.  شرکت کنندگان  تحقیقات علمی، به سوالات پرسشنامه ای در باره  مقدار مصرف  شیر و لبنیات پاسخ دادند.

مشخص شد افرادی که  4 بار در هفته  شیر بدون چربی  نوشیدند  کمتر از علایم  افسردگی رنج می برند. به عقیده متخصصان این امر می تواند با  مقدار زیاد چربی هایی مرتبط باشد که بر عمل ضد افسردگی موجود در تریپتوفان شیر تأثیر می گذارد.

نمی توان تحقیقات محققان آسیایی را در این خصوص کامل دانست، زیرا آنها فقط به تحقیق در باره تأثیر  چربی شیر و ماست بر میزان افسردگی پرداختند و دیگر لبنیات ، مثلا پنیر  مورد مطالعه قرار نگرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала