غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات ریاست جمهوری؛ آغاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

© AFP 2023 / Martin Bureauغیرقابل پیش بینی ترین انتخابات ریاست جمهوری؛ آغاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات ریاست جمهوری؛ آغاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز در فرانسه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور که از آن به عنوان جنجالی ترین و غیر قابل پیش بینی ترین انتخابات ریاست جمهوری یاد می شود، برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که از به عنوان پرجنجالی ترین و غیر قابل پیش بینی ترین انتخابات ریاست جمهوری این کشور در طول چند دهه گذشته نام برده می شود، امروز یکشنبه در فرانسه برگزار خواهد شد. این برای نخستین بار از سال 1958 می باشد که 4 نامزد به طور قطعی شانس راه یافتن به دور دوم انتخابات دارند.
در مبارزات انتخاباتی برای رسیدن به بالاترین مقام دولتی فرانسه 11 نامزد شرکت دارند، که رسانه ها آنها را به دو گروه رهبران و غیرخودی تقسیم کرده اند. در نظرسنجی به عمل آمده؛ امانوئل ماکرون نماینده جریان اصلی سیاسی و بنیانگذار جنبش "به پیش" (22.5٪ — 24.5٪)، مارین لوپن رهبر جبهه ملی راست (22٪ — 23٪)، فرانسوا فیون نامزد حزب "جمهوری خواه" (21٪ — 19،5٪)، ژان لوک ملانشون رهبر حزب "سرکش فرانسه" و سیاستمدار چپگرا (16.5٪ — 19٪) بینائو آمون نماینده حزب حاکم سوسیالیست (8٪ — 6.5٪) رای بدست آوردند.
کاندیداهای "کوچک" افرادی که رسانه ها آنها را با این نام می خوانند، به سختی 5% الی 3% آرا را به خود اختصاص خواهند داد، که می توان از نیکولای دوپون رئیس حزب "به پا خیز" فرانسه، ایگنان گرز نامزد حزب های چپ، ناتالی آرتو رهبر "مبارز کارگران"، فلیپ پوتو رهبر حزب جدید ضد سرمایه داری، ژاک شیمیناد بنیانگذار حزب "همبستگی و پیشرفت"، ژان لاسال نماینده میانه روها و فرانسوا اسیلینو رهبر اتحادیه رهبری نام برد.
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای 11 بار است که برگزار می شود. در این انتخابات شهروندانی که سن آنه از 18 سال به بالا باشد می توانند در انتخابات شرکت کنند، که تعداد ابن افراد به 47 میلیون نفرمیرسد. در فرانسه رئیس جمهور برای مدت پنج سال توسط رای غیر مستقیم شهروندان انتخاب می شود. پیش از فرانسوا اولاند در فرانسه شارل دو گل، ژورژ پومیدو، والری ژیسکار دستن، فرانسوا میتران، ژاک شیراک و نیکولای سارکوزی به این مقام دست یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала