ناراحتی ترامپ از پایبندی ایران بر تعهداتش

© Flickr / Chuck Hagel ناراحتی ترامپ از پایبندی ایران بر تعهداتش
ناراحتی ترامپ از پایبندی ایران بر تعهداتش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کربی سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در دولت اوباما، با نگارش مقاله ای در تارنمای خبری سی ان ان، تاکید کرد: فرستادن نامه تأییدیه پایبندی ایران به تعهدات برجامی به کنگره برای ترامپ که در کارزار انتخاباتی خود قول داده بود توافق هسته‌ای را پاره کند، ناراحت کننده بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کربی در این مقاله نوشت:«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در همان نامه تأییدیه، از تصمیم دولت ترامپ برای بازنگری و بررسی توافق و احتمال اعمال مجدد تحریم‌های هسته‌ای سخن گفته است.
سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: این‌ها همان تحریم‌هایی است که ایران را به پای میز(مذاکره) آورد و برداشته شدنش، مشوق ایران برای جداکردن برنامه هسته‌ای بود. اگر این تحریم‌ها را بدون دلیل دوباره بازگردانیم، این پیغام صریح را برای جهانیان فرستاده‌ایم که کنشگر قابل اعتمادی در مذاکرات نیستیم.
کربی افزود: البته دولت ترامپ هنوز این کار را شروع نکرده و شاید کسانی که عاقلانه تر فکر می‌کنند، در موضع بالا قرار گیرند و منطق توافقی که به خوبی پیش می‌رود، مشاهده شود.
وی تاکید کرد: تیلرسون به اشتباه سوء رفتار ایران در منطقه را به گردن دولت اوباما و توافق هسته‌ای می‌اندازد.
وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گذشته در گزارش خود به کنگره اعلام کرد که ایران به توافق برجام پایبند بوده است.
کربی ادامه داد: ادعای تیلرسون مبنی بر اینکه اوباما تحمل راهبردی در برابر ایران داشت، نادرست است. این اوباما بود که بخاطر حمایت ایران از تروریسم، تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور اعمال کرد و تحریم های اضافی در سازمان ملل را مطرح کرد.
کربی اضافه کرد: اوباما همچنین موقعیت نظامی ما در خلیج فارس را تقویت کرد و میزان کمک‌های نظامی به متحدان ما در منطقه را افزایش داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала