اسد: اعلام شمار تلفات در سوریه توسط غرب، تنها "بهانه ای بشردوستانه" برای حمله به سوریه است

© REUTERS / SANAПрезидент Сирии Башар Асад
Президент Сирии Башар Асад - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از آغاز جنگ در سوریه، ده ها هزار نفر جان خود را از دست داده اند، نه صدها هزار نفر، در واقع اطلاعات سازمان ملل دقیق نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مصاحبه این خبر گزاری با بشار اسد، از شروع جنگ در سوریه ده ها هزار نفر، نه صدها هزار نفر جان خود را از دست داده اند، اطلاعات سازمان ملل در این خصوص دقیق نیست. سازمان ملل متحد ابزاری برای اندازه گیری تعداد کشته شدگان ندارد.

بشار اسد در ادامه افزود: "به طور کلی، ما باید تنها در خصوص آمار و اطلاعات رسمی صحبت کنیم. ده ها هزار نفر، نه صدها هزار نفر جان خود را از دست داده اند، نه آن آماری که شما از رسانه ها می شنوید. البته، ممکن است هزاران نفر نیز در این میان گم شده باشند که سرنوشتی از آنها در دسترس نیست. این یک آمار رسمی است. اما غربی ها، مسلما" خود آمار (تعداد قربانیان) را بیشتر از این اعلام می کنند. آنها تعداد تروریست های کشته شده را بیشتر اعلام نمی کنند.

در خصوص شهروندان خارجی نیز این قضیه صادق است. غرب تعداد اتباع خارجی که به سوریه برای مبارزه و کمک به این کشور آمده اند را به جای ده ها تن، صدها هزار نفر اعلام می کنند".

بر اساس اظهارات رئیس جمهور سوریه، آمار منتشر شده از تعداد قربانیان در رسانه های غربی طی شش سال اخیر —  نادرست است.

بشار اسد در پایان سخنان خود با اسپوتنیک گفت: "آنها فقط آمار و ارقامی را ارائه می دهند تا بتوانند وضعیت وحشتناکی از روسیه را به تصویر بکشند، تا بتوانند از آن به عنوان بهانه ای انسان دوستانه برای حمله به سوریه استفاده نمایند. بنابراین، ما به عنوان یک ملت و به عنوان یک دولت، آمار دقیق یعنی دهها هزار نفر کشته را ارائه می دهیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала