انتقاد لاوروف ازعدم تصویب پیشنهاد روسیه درباره تحقیق حمله شیمیایی در سوریه

© Sputnik / Ramil SitdikovМинистр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время переговоров в Москве с Государственным секретарем США Рексом Тиллерсоном
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время переговоров в Москве с Государственным секретарем США Рексом Тиллерсоном - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وانگ ئی، همتای چینی اعلام کرد جلوگیری از تصویب پیشنهاد روسیه درباره تحقیق پیرامون حمله شیمیایی در استان ادلب سوریه در راستای تغییر رژیم در سوریه قراردارد.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت:" این کار نامعقولی کامل موضع شرکای غربی ما را نشان داد که در ماهیت امر اعزام نمایندگان سازمان منع سلاحهای شیمیایی به محل حادثه و آن فرودگاه نظامی را ممنوع کرده اند که گویا هواپیما های حامل مهمات شیمیایی از آنجا پرواز نموده اند".
به گفته وزیر امور خارجه روسیه ، جلوگیری از تصویب پیشنهاد مسکو درباره تحقیق پیرامون حمله شیمیایی در استان ادلب سوریه در راستای تغییر رژیم در سوریه قراردارد.
لاوروف افزود:" حالا واضح است که اطلاعات دروغ درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی برای دوری از اجرای قطعنامه 2254 به کار برده می شود که حل و فصل سیاسی با شرکت همه طرفهای سوری را در نظر می گیرد. این کار برای رو آوردن به ایده قدیمی تغییر رژیم صورت می گیرد. به عقیده من، ما باید از این جلوگیری کنیم".
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد:" همه این کارها در شرایطی انجام می شود که بیانات علنی از لندن و پاریس درباره نمونه برداری کارشناسان آنها از محل حادثه ایراد می شود".
لاروف گفت:" به سولات ما از لندن، پاریس و سازمان منع سلاحهای شیمیایی درباره اینکه این نمونه ها از کجاست، چه کسی آنها را گرفته و در چه زمانی آنها را آورده اند، هیچ پاسخی داده نمی شود".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала