رسانه: مشاوران ترامپ در زمینه امنیت ملی مانع بهبود روابط واشینگتن با مسکو هستند

© AFP 2023 / Brendan SmialowskiПрезидент США Дональд Трамп в саду Белого дома
Президент США Дональд Трамп в саду Белого дома - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشینگتن پست، اعضای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به وضوح مانع تحقق تمایل وی به برقراری روابط خوب با روسیه هستند.

نشریه آمریکایی یادآور می شود ترامپ در همه مدت مبارزات انتخاباتی خود ضرورت بهبود روابط با روسیه را مورد تاکید قرار می داد و این عقیده خود را پس از مراسم تحلیفش نیز تغییر نداد. رئیس جمهور آمریکا همین هفته گذشته در توییتر نوشت آمریکا و روسیه در "زمان لازم" روابط خود را بهبود بخشیده و "صلح فرا خواهد رسید".
در همین حال تعدادی از شخصیت های با نفوذ در دولت ترامپ از جمله مشاوران امنیت ملی وی با استفاده از جملات شدیداللحن از روسیه انتقاد می کنند. از جمله رکس تیلرسون مسکو را "به ناتوانی در اجرای" توافق مربوط به سلاح شیمیایی در سوریه متهم کرده و رابرت مک ماستر، دستیار رئیس جمهور در امور امنیت ملی گفت وقت "بحث های شدی" با روسیه فرا رسیده است.
روزنامه واشینگتن پست خاطرنشان می سازد ترامپد ر داخل تیم خود در انزوا قرار گرفته است. با توجه به اینکه رئیس جمهور آمریکا داشتن چنین لحنی با مسکو را برای مشاورانش ممنوع نکرده، احتمال احیای روابط دو کشور هر چه کمتر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала