سازمان «کلاه سفیدها» به نجات دروغین کودکان سوری متهم شدند

© Sputnik / Michael AlaeddinМальчик в районе квартала 1070 на юго-западе сирийского города Алеппо
Мальчик в районе квартала 1070 на юго-западе сирийского города Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیشتر تصویر «کلاه سفیدها» در عنوان«بهترین فیلم کوتاه مستند» جایزه «اسکار» دریافت کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای سازمان «پزشکان سوئدی مدافع حقوق بشر» تحقیقاتی را انجام دادند که در نتیجه آن مشخص شد سازمان «کلاه سفیدها» نجات کودکان مجروح در سوریه را شبیه سازی کرده اند.

با مطالعه روی فیلم های ضبط شده توسط «کلاه سفیدها» و تصایور تهیه شده درزمان حملات شیمیایی درسرمینه طی ماه مارس 2015 این نتایج حاصل شده است.

به عنوان مثال، متخصصین می گویند که در یکی از فیلم ها یک امدادگر سوزن سرنگ را در قلب کودک وارد می کند، اما در حین انجام این کار پیستون را فشار نمی دهد و مایع تزریق نمی شود.

علاوه بر این کارشناسان می گویند که کودک سوی حتی اگر در لحظه فیلم برداری بی جان نبوده، قطعا بعد از انجام این تزریق نادرست جان خود را از دست داده است.

در یک ویدئوی دیگر اعضای سازمان مذکور بهسمت سه کودکی می روند که زیر دست امدادگران جانشان را از دست دادند، اما کلاه سفیدها می گویند که آنها در اثر گاز کلر کشته شده اند. پزشکان غیروابسته دلیل مرگ آنها را در پرونده پزشکی مشاهده کرده اند.

تصاویر قربانیان حملات شیمیایی که آرام آرام جان می دادند شاید در اصل تصاویر افرادی باشد که در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در تزریق توسط پزشکان جان می دهند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала