جدیدترین فناوری نظامی روسیه در رژه 9 مه معرفی می شود

© Sputnik / Igor Russakروسیه نیمی از تعداد توافق شده ی مجموعه ی اس-300 را به ایران ارسال کرد
روسیه  نیمی از تعداد توافق شده ی مجموعه ی اس-300 را به ایران ارسال کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه برای اولین بار جدیدترین فناوری نظامی خود را در رژه روز پیروزی در میدان سرخ به نمایش درخواهد آورد.

آلگ سالیوکوف ژنرال نیروهای نظامی روسیه این خبر را اعلام کرد.

به گفته سالیوکوف برای اولین بار در رژه 9 مه فناوری های قطبی به نمایش درمی آیند. رنگ سرد این فناوری ها که یادآور شرایط آّب و هوایی قطب شمال است، آنها را از سایر فناوری ها مجزا می کند. مردم برای اولین بار فناوری های نظامی ضدهوای، سامانه های موشکی مدل «تور-ام2د ت» و سامانه موشکی «پانتسیر س.آ» و همچنین ماشین های ویژه برای شمالی ترین نقطه کره زمین را مشاهده خواهند کرد.

به گفته وی، این تجهیزات برای تامین امنیت روسیه در شرایط سخت آب و هوایی قطب شمال و فقدان جاده و دوری مسیرها از پایگاه اصلی است. علاوه بر این، امسال روسیه قصد دارد نمونه های معروف تانک های خود و از جمله تانک ت.72 بی3 ام را به نمایش بگذارد.

ایگور کاراتچنکو کارشناس نظامی و سردبیر مجله «دفاع ملی» در گفتگو با رادیو اسپوتنیک خاطر نشان کرد که قطب شمال برای روسیه تنها از منظر نظامی اهمیت ندارد. وی در ادامه توضیح می دهد: «ما قصد نداریم رقابت تسلیحاتی به راه بیندازیم. ما فقط از آنچه که متعلق به خودمان است محافظت می کنیم. ما تجهیزات نظامی را در مناطقی مستقر می کنیم که نیاز به محافظت بیشتر دارند. در عین حال قطب شمال همیشه برای همکاری ظرفیت دارد و در نشست اخیر قطب شمال نیز رییس جمهور پوتین ضمن دعوت از دیگر کشورها برای انجام پروژه های مشترک به این مساله اشاره کرد. قطب شمال برای ما فقط از منظر نظامی حایز اهمیت نیست، بلکه از نظر ظرفیت های موجود در منابع طبیعی و فرصت های حاضر نیز اهمیت دارد. ذخایر هیدروکربن در این منطقه عظیم است و چشم انداز کار در این منطقه برای اقتصاد کشور بسیار مناسب است».

به گفته وی، ظرفیت نظامی روسیه در قطب شمالی مورد بهره برداری قرار می گیرد و روسیه از منافع اقتصادی خود دفاع خواهد کرد.

تحلیلگر روس در ادامه می گوید: «باید از ثروت طبیعی خود محافظت کرد، زیرا در دنیای امروز حقوق بین الملل مانند دستمال توالت است. بازیگر قوی می تواند هر توافقی را نادیده بگیرد و تاریخ را از نو شروع بکند. ما شاهد بوده ایم که غرب در بسیاری مناطق اینطور عمل کرده است. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی در قطب شمال ما علاوه بر فرصت های اقتصادی و ظرفیت های نظامی، به دنبال حفظ نمافع اقتصادی و ذخایر قطب شمال نیز هستیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала