موشک سازی اوکراین به جای موشک ماهیتابه و قاشق بسازند

© AP Photo / Efrem LukatskyИнженер завода Южмаш рядом с двигателем межконтинентальной баллистической ракеты SS-19
Инженер завода Южмаш рядом с двигателем межконтинентальной баллистической ракеты SS-19 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارمندان یکی یکی استعفا می دهند و بهترین متخصصین از کشور خارج می شوند.

کارمندان شرکت «یوژماش» در شاخه فضایی — موشکی به خاطر شرایط بحرانی حاصل از بدهی ها و کسری بودجه برای پرداخت دستمزد کارمندان از این شرکت بیرون آمده و بهترین متخصصین آن برای جستجوی کار راهی روسیه می شوند. وادیم کریوِنکو از حزب پتر پاروشنکو این موضوع را در نشست اتاق بالایی مجلس اوکراین مطرح کرد.

وی در این رابطه گفت که کارمندان یکی یکی استعفا می دهند و بهترین متخصصین از کشور خارج می شوند. کشور متجاوز به متخصصین سطح بالای ما فرصت ادامه کار در این شاخه را می دهد.

راستیسلاو ایشنکو رییس مرکز تحلیل های سیستماتیک و پیشگویی وضعیت ضمن گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک خاطرنشان کرد که متخصصین اوکراینی از مدتها پیش شروع به استعفا کرده اند. وی در ادامه توضیح می دهد: «اولین بار 15 سال پیش متخصصین «یوژماش» شروع به ترک این شرکت کردند. آن زمان اوکراین با روسیه و امریکا ار می کرد و حتی در برنامه فضایی بین المللی «مارسکوی استارت» هم حضور داشت. شرکت «یوژماش» تولیدات خود و آخرین موشک های ساخت این شرکت را به آنجا ارسال می کرد. آن زمان بهترین متخصصین متوجه شدند که موشک های جدیدتری تولید نخواهد شد، به همین خاطر استعفا دادند».

به اعتقاد این کارشناس روس، شرکت یوژماش دیگر در شاخه فضایی — موشکی فعال نخواهد بود. وی می گوید: «فرانسه و چین با چه موشک هایی به فضا می روند؟ قطعا از موشک های یوژماش استفاده نمی کنند. این شرکت سال هاست که محصولی برای عرضه به روسیه ندارد. امریکا برای پرواز به فضا موتورهای روسی خریداری می کند. اگر یوزماش محصولی تولید  می کرد، قطعا امریکایی ها آن را خریداری می کردند و یوژماش رسوا نمی شد. این شرکت از مدتها پیش موشک های نظامی و موشک های معمولی تولید می کند. دیگر کسی طالب موشک های یوژماش نیست. برای اوکراین هم می تواند ماهیتابه تولید کند. این شرکت می تواند به شرکت قاشق سازی با طرح های خاص تبدیل شود. اما یوژماش امروز و شرکتی که قبلا در شاخه موشکی — فضایی فعال بود، دو موضوع جدا از هم هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала