صحنه شلیک موشک های کروز آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات+فیلم و تصاویر

اشتراک
آمریکا در یک تجاوز نظامی آشکار به خاک سوریه، بامداد جمعه ۱۸ فروردین، ده‌ها موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در حومه حمص شلیک کرد که در نتیجه آن علاوه بر جان باختن شماری از ساکنان شهرک الشعیرات و چند سرباز ارتش،‌خسارت‌هایی به این مناطق وارد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم در دمشق- منابع میدانی در شهر حمص تاکید کردند در حمله موشکی بامداد روز جمعه ارتش آمریکا از دریای مدیترانه، 66 نظامی و نیز چهار غیرنظامی ساکن شهرک الشعیرات جان خود را از دست دادند.

حمله موشکی آمریکا همچنین به باندهای فرودگاه و انبار سوخت و 6 فروند جنگنده میگ که در دست تعمیر بودند، آسیب رسانده است.

فرودگاه الشعیرات سوریه که هدف 59 فروند موشک آمریکاییی قرار گرفت در جاده حمص به تدمر و در نزدیکی روستای الشعیرات و حدود 35 کیلومتر با شهر حمص فاصله دارد، این مکان از مهمترین پایگاه‌های آموزشی در منطقه قلمداد می‌شود به طوری که 25 درصد توان نیروی هوایی سوریه را تشکیل می‌دهد، دو نوع جنگنده میگ و سوخو در قالب سه اسکادران از آن استفاده می‌کرده‌اند.

 

این فرودگاه دو باند اصلی دارد که طول هر کدام از آنها سه کیلومتر است، استحکامات بسیار مستحکم دفاعی هوایی از موشک‌های سام 6 و  مرکز فرماندهی تیپ 22 ارتش سوریه در آن قرار دارد.

این فرودگاه سهم بسزایی در جنگ با تروریسم تکفیری به ویژه داعشی‌ها در شهرهای تدمر، مهین و القریتین و مناطق نزدیک به آنها در حومه شرقی حمص ایفا می‌کند و نقش پشتیبانی مهمی در حمایت هوایی از مردم شهر دیرالزور ایفا کرده است.

 

فرودگاه الشعیرات در منطقه نسبتا امنی واقع  است و گروه‌های تروریستی با وجود  تلاش‌های فراوان نتوانسته‌اند به آن برسند، با توجه به موقعیت استراتژیک آن در مرکز سوریه،‌دمشق و مسکو طرح‌هایی برای بازسازی و توسعه آن وضع کرده‌اند تا جنگنده‌های پیشرفته‌تر سوخو در آن مستقر شوند و برای استقرار سامانه دفاع موشکی اس 400 برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

البته فرماندهی نظامی سوریه پیش از این حمله موشکی آمریکا با توجه به محتمل دانستن تجاوزگری مهمترین حامی تروریست‌ها به خاک سوریه، اغلب جنگنده‌هایش را از فرودگاه الشعیرات به یک پایگاه امن منتقل کرده بود که یک اقدام پیشگیرانه قلمداد می‌شود.

یک منبع نظامی در حمص به خبرنگار تسنیم گفت : حملات موشکی آمریکا به فرودگاه الشعیرات که صبح امروز  انجام شد،‌هرگز ارتش و دولت سوریه را از ادامه مبارزه با دشمن تکفیری بازنخواهد داشت، تروریستمی که از این حملات برای حمله به مواضع ارتش در جاده حمص به تدمر سوء‌ استفاده کرد.

این منبع سوری تاکید کرد: سوء‌ استفاده تروریست‌ها از این تجاوز آمریکا تصادفی نیست، چرا که داعش از آمریکا به  عنوان ایجاد کننده خود دستور می‌گیرد.

افسر سوری اظهار داشت: آتش‌سوزی رخ داده در پی حمله آمریکا مهار و به مجروحان امدادرسانی شد،‌تجاوز آمریکا گردان دفاع هوایی و انبارهای سوخت و مهمات در بخش شرقی فرودگاه را هدف قرار داده بود.

 

کته قابل توجه درباره حملات موشکی آمریکا این است که به‌گفته خبرنگار تسنیم در دمشق، فرودگاهی هدف قرار گرفت که ماه گذشته، جنگنده رژیم صهیونیستی را که به مواضع ارتش در حومه حمص حمله کرده بود، هدف قرار داده و سرنگون کرد. استقبال و خرسندی مقامات رژیم صهیونیستی از این حمله بر این مسئله مهر تأیید می‌زند.

رئیس رژیم صهیونیستی حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات در حومه حمص را اقدامی صحیح دانسته است. دیگر سران و مقامات صهیونیست هم از آمریکا به‌خاطر این تجاوز نظامی آشکار به خاک یکی از اعضای سازمان ملل تشکر کرده‌اند.

خبرنگار تسنیم در دمشق گزارش داد که همزمان با این حملات موشکی، گروه تروریستی داعش به مواضع ارتش در جاده حمص به تدمر یورش برد تا نشان دهد آمریکا با هدف روحیه‌بخشی به گروه‌های تروریستی که در پی شکست‌های سنگین  اخیر و موفقیت‌های گسترده ارتش سوریه در سراشیبی سقوط و فروپاشی قرار گرفته بودند، دست به این حملات موشکی زد و بر حمایت آشکار خود از تروریسم تکفیری مهر تأیید زد، حملاتی که با خوشحالی زاید‌الوصف رژیم‌های مرتجع عرب به‌ویژه آل سعود و نیز ترکیه و گروه‌های تروریستی مزدورشان قرار گرفته است.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала