اردوغان: ترکیه آماده حمایت ازعملیات نظامی آمریکا در سوریه می باشد

© AFP 2023 / Mohamed Abdiwahabاردوغان: ترکیه آماده حمایت از عملیات نظامی آمریکا در سوریه می باشد
اردوغان: ترکیه آماده حمایت از عملیات نظامی آمریکا  در سوریه می باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد؛ آنکارا از عملیات نظامی احتمالی آمریکا در سوریه حمایت می کند. پیش از این شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ به اعضای کنگره گفته است در حال بررسی اقدام نظامی در سوریه متعاقب استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب است.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با کانال 7 گفت؛ امیدوارم سخنان ترامپ در مورد مداخله در سوریه فقط در حد حرف باقی نماند. ما در صورتی که این اقدام نظامی انجام پذیرد، از آن حمایت خواهیم کرد.
ائتلاف ملی برای انقلاب و نیروهای مخالفین سوریه روز سه شنبه ازکشته شدن 80 تن و مجروح شدن 200 نفر در پی حمله شیمیایی به شهر "خان شیخون" در استان ادلب خبر داد.
مخالفان دولت سوریه، ارتش این دولت را متهم به این حمله شیمیایی می کند. ارتش سوریه نیز قاطعانه این اتهامات را رد کرد و مسئولیت آن را به شیه نطامیان و حامیان آنها نسبت داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگده های سوری، انبار مهمات تروریست ها که حاوی سلاح های شیمیایی بوده و از عراق به این مکان انتقال داده در حومه "خان شیخون" در استان ادلب را بمباران کردند. سازمان ملل و سازمان منع سلاح شیمیایی در حال بررسی این حادفه می باشند، اما تا کنون اطلاعاتی از عاملین احتمالی این حادثه منتشر نکرده اند.
طبق اعلام ولید معلم وزیرامور خارجه سوریه در روز پنجشنبه، نیروهای دولتی سوریه هیچگاه از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان و تروریستها استفاده نکرده و نخواهد کرد.
ذخایر سلاح های شیمیایی از سوریه خارج شده و در ژانویه 2016 سازمان منع سلاح های شیمیایی از خروج کامل این سلاح ها از سوریه خبر داد. سوریه در سال 2013 یه خاطر خلع سلاح شیمیایی جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала