بوکو حرام، 22 دختر را در شمال شرق نیجریه ربود

© AP PhotoWomen and children rescued by Nigerian soldiers from Boko Haram extremists at Sambisa Forest wait for treatment at a refugee camp in Yola, Nigeria.
Women and children rescued by Nigerian soldiers from Boko Haram extremists at Sambisa Forest wait for treatment at a refugee camp in Yola, Nigeria. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، گروه تروریستی"بوکو حرام" 22 دختر را در شمال شرق نیجریه ربوده است.

شبه نظامیان بوکوحرام در طی دو حمله موفق به انجام این کار شدند. در حمله اول در روز پنجشنبه 30 مارس ، نظامیان بوکوحرام در روستایی نزدیکی مرز نيجريه با کامرون 18 دختر را ربوده و با خود بردند. در مرحله دوم آنها موفق به ربودن 4 دختر دیگر در این منطقه گردیدند.

در طی عملیات نخست بوکوحرام، هیچ کس مجروح و یا کشته نشده است. به گفته ساکنان محلی،  ستیزه جویان بوکوحرام این دختران را می دزدند و سپس برای ازدواج به عقد خود در می آورند.

اما در جریان عملیات دوم در روستای دومبیا در اطراف دریاچه چاد، شبه نظامیان بوکوحرام چوپانی که قصد فرار از باج دادن به آنها را داشت، کشتند. تروریست ها سپس چهار زن از خانواده این مرد را، با خود بردند.

گروه تروریستی "بوکو حرام" در سال 2002 تاسیس شده است. این گروه عمدتا در نیجریه به فعالیت می پردازد. شعار اصلی این گروه مبارزه با نفوذ غرب می باشد. 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала