رئیس جمهور لیتوانی؛ روسیه تهدیدی برای اروپا محسوب می شود

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور لیتوانی؛ روسیه تهدیدی برای اروپا محسوب می شود
رئیس جمهور لیتوانی؛ روسیه تهدیدی برای اروپا محسوب می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دالیا گریبوسکایته رئیس جمهور لیتوانی در مصاحبه با نشریه Foreign Policy اعلام کرد، روسیه نه تنها برای لیتوانی و منطقه بالتیک بلکه تهدیدی برای اروپا محسوب می شود.

به گزارش اسپوتنیک، دالیا گریبوسکایته گفت: ما می بینیم که روسیه در کالینگراد در نزدیکی مرزهای ما چگونه عمل می کند. موشک های مستقر هستند که قادر به حمل کلاهک هسته ای بوده و می توانند پایتخت های کشورهای اروپایی را هدف قرار دهند.
رئیس جمهور لیتوانی اضافه کرد، لیتوانی از آمریکا می خواهد که در مورد استقرار دائمی نیروهای مسلح در منطقه بالتیک تصمیم گیری کند. در حال حاضر ارتش آمریکا در در آلمان و غرب اروپا مستقر است، اما تهدید اصلی در شرق اروپا در لهستان و کشورهای منطقه بالتیک می باشد. از این رو ما از آمریکا درخواست تصمیم گیری در مورد استقرار دائمی نیروها در منطقه هستیم. وی تاکید کرد؛ ما همچنین به دفاع موشکی نیاز داریم، امکان دفاع از خاک خود بدون دفاع موشکی وجود ندارد.
در غرب به ویزه در کشورهای منطقه بالتیک و لهستان دائما به تهدید از سوی روسیه خبر می دهند در صورتی که مسکو همواره تاکید دارد که روسیه هرگز به هیچ یک از کشورهای ناتو حمله نخواهد کرد و این اتحادیه برای افزایش نیروهای خود در مرزهای روسیه اقدام به اعلام چنبن اخباری می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала