10 میان وعده غذایی مفید با 100 کالری

© Fotolia / Glisic_albina10 میان وعده غذایی مفید با 100 کالری
10 میان وعده غذایی مفید با 100 کالری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوردن میان وعده اگرچه در ظاهر و بر مبنای اسم آن بسیار کم کالری به نظر می رسد. اما اگر به کالری مواد غذایی دقت نکنید گاهی همین میان وعده ها باعث افزایش وزن شما می گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرانیان-انگلستان، فهرست مواد غذایی زیر شامل چندین میان وعده بسیار خوشمزه است، در این فهرست میزان مصرفی لازم این مواد برای 100 کالری درج گردیده است.

سیب‌زمینی پخته

یک عدد سیب‌زمینی پخته، با توجه به فیبر موجود در آن، می‌تواند 18 درصد از تغذیه لازم یک زن بالغ و12 درصد از تغذیه لازم یک مرد بالغ در یک روز را تامین کند و تنها شامل 100 کالری است.

یک قوطی ماهی ساردین

ساردین شامل پروتئین، منیزیم، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی و چربی ‌است. همچنین دارای ویتامین‌های B6، B12، آ، دی، ای، کا و بسیار مفید برای بدن است.

پنج عدد انجیر خشک

 انجیر اغلب برای پاکیزگی و تقویت روده توصیه می گردد. همچنین با توجه به فیبر بالای موجود در انجیر، به عنوان مسهل طبیعی استفاده می‌شود.

13  عدد میگو (آب‌پز یا بخارپز)
 میگو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و موادغذایی ضد‌التهاب است. در 110 گرم میگو، بیش از 4 میلی‌گرم آستاکسانتین وجود دارد. آستاکسانتین در مقابله با التهاب بسیار توصیه می گردد.

هفت تا هشت عدد بادام هندی

بادام هندی، نه تنها نسبت به تنقلات دیگر چربی کمتری دارد، در عین حال 82 درصد از چربی‌های آن چربی‌های اشباع نشده آن برای قلب مفید هست.

بیست عدد گوجه فرنگی خشک شده
 یک پیاله گوجه فرنگی خشک شده (20 عدد) تقریبا" 39 درصد از پتاسیم مورد نیاز بدن در یک روز را تامین می‌کند، که این خود برای انقباض عضلات و انتقال پالس‌های عصبی بسیار مفید است. 

صد عدد تمشک
 تمشک سرشار از مواد معدنی‌ مانند پتاسیم، منیزیم، مس، آهن و منگنز می‌باشد. پتاسیم برای بخشی از سلول‌ها و مایعات بدن بسیار مهم بوده و همچنین به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک شایانی می‌کند. 

صد عدد تربچه
 تربچه برای کبد و معده بسیار مفید بوده، همچنین یک یک سم زدای قدرتمند است. در واقع تربچه خون را تصفیه کرده و محصولات سمی و آلوده را از بین می‌برد.

ذرت بو داده
 یک قوطی ذرت بو داده، 13 درصد پولی‌فنول موردنیاز بدن در روز را تامین می‌کند. پولی‌فنول به مقابله بدن در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند.

۲۸ دانه انگور سیاه
انگور‌های سیاه میوه‌های فوق‌العاده‌ای هستند، چه بصورت تازه چه بصورت یخ زده مصرف شوند. البته اگر انگورسیاه را بصورت یخ زده نگاه دارید، باعث طولانی‌تر شدن عمر اثرات آن می‌شوید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала