گزارش و تحلیل

یک محقق نظامی: 20 نفر نیروی هوابرد روسیه و پهپاد ها در مصر؟ داستان عجیبی است

© Sputnik / Alexander Polyakovیک محقق نظامی: 20 نفر نیروی هوابرد روسیه و پهپاد ها در مصر؟ داستان عجیبی است
یک محقق نظامی: 20 نفر نیروی هوابرد روسیه و پهپاد ها در مصر؟ داستان عجیبی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر جبروف معاون اول کمیته امور بین‌المللی شورای فدراسیون – سنای روسیه اعلام کرد که روسیه کارشناسان نظامی و پهپاد ها را به پایگاه نظامی در مصر اعزام نکرده بود.

پیشتر خبرگزاری رویترز با استناد به منابع نظامی — دیپلماتیک آمریکا و مصر خبر داد که گویا روسیه در پایگاه هوایی مصر واقع در نزدیکی مرز با لیبی 22 تن از کارشناسان نظامی و یک تعداد از پهپاد ها را مستقر کرد. چیزی در تأیید این اطلاع منتشر نشده بود. نظامیان مصر این اطلاع را رسما رد کردند.

سناتور روس گفت که روسیه این کار را نکرده بود و وزارت دفاع کشور ما این امر را تأیید می کند. این یک خبر دروغین است که شایسته توجه نیست. به گفته جبروف، این‌گونه خبر های کذب بخشی از جنگ خبری است که الآن علیه همه انجام می شود.

در این رابطه ویکتور اوزروف رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون این‌گونه گزارش ها را بعنوان ادامه تبلیغات ضد روسی و تلاش‌ها به قصد بدنام کردن کشور ما به خاطر کاربرد نیروهای مسلح آن در خارج را تلقی کرد.

ایوان کناوالوف رئیس مرکز مطالعه موقعیت های استراتژِیک در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک به این نکته اشاره کرد که رسانه‌ها پیشتر هم در این باره خبر داده بودند که گویا روسیه در حال مذاکره با مصر در خصوص ساخت واحد های نظامی خود در خاک آن کشور است. این صاحبنظر روس گفت:

«به یاد شما می‌آورم که چندی پیش گزارش ها در این باره منتشر شد که روسیه مایل است در سیدی برانی مصر یک پایگاه نظامی مستقر کند. ما در دوران شوروی چنین پایگاهی را در آنجا داشتیم. این یک خبر دروغین بود و حالا دومین خبر این نوع ظاهر شده است. اما این خبر عجیب به نظر می رسد. رسانه‌های غربی می‌گویند که پرسنل دسته مربوطه 20 نفر است و شامل چند فروند پهپاد است. داستان عجیبی است. آن‌ها ظاهراً می‌خواهند برسانند که روسیه دارد نفوذ خود را در مدیترانه، شمال آفریقا و خاور نزدیک باز می ستاند. یعنی آن‌ها سعی می‌کنند به جای روسیه فکر کنند و می‌گویند کشور ما باید برای بازسازی کامل نفوذ خود در آن جا ها همانطوری که در دوره شوروی بود مساعی خود را متمرکز سازد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала