چرا باید بعد از بیدار شدن از خواب حتما آب بنوشیم؟ (عکس،ویدئو)

© Fotolia / Sondemلیوانی آب آشامیدنی
لیوانی آب آشامیدنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوشیدن آب پس از بیدار شدن از خواب فواید بسیاری برای انسان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نوشیدن آب در صبح و درکل، پس از بیدار شدن یکی از موضوعاتی است که توسط کارشناسان و حتی بسیاری از کاربران توصیه می شود. درصد بالایی از بدن انسان از آب تشکیل شده است و زندگی انسان بدون این مایع حیات به کل زیر سوال می رود.
کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی از خواص آب مطالب مختلف به اشتراک می گذارند و بر این عقیده اند که موثرترين زمان نوشيدن آب برروى بدن دوليوان آب صبح ها بعد از بيدار شدن از خواب می باشد. این کار موجب فعال شدن ارگان هاى بدن مى شود. یک ليوان آب نيم ساعت قبل ازهروعده غذایی می تواند به هضم بهترغذا کمک کند. همچنین يک ليوان آب قبل ازدوش گرفتن باعث پايين ماندن فشارخون درحين دوش گرفتن مى شود. کاربر دیگری نیز بر این عقیده است که يک ليوان آب قبل ازخواب مانع ازحمله ى قلبى مى شود.

کمبود آب همچنین یکی عامل های اصلی سردرد در انسان هاست. گفته می شود که احسان وقتی تنها 1 درصد از آب بدنش را از دست می دهد، دچار تشنگی می شود. نوشیدن آب پس از بیداری به بالانس مایعات در بدن کمک اساسی می کند.

بدین ترتیب بر اساس تجربه و تحقیقات، نوشیدن آب در صبح و پس از بیدار شدن به خاطر افزایش جریان خون به سلامت و درخشندگی پوست کمک می کند، به دلیل افزارش متابولیسم بدن به تقویت سیستم گوارشی کمک می کند، با دفع سموم از بدن به بهبود سلامت و نشاط بدن کمک می کند، با کنترل غلظت اسیدی معده جلوی سوءهاضمه را میگیرد، با رقیق کردن اسید سازنده سنگ کلیه از سنگ کلیه جلوگیری می کند و همچنین به خاطر کاهش وضعیت گرسنگی به لاغر شدن و داشتن اندامی زیباتر کمک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала