اروپایی ها با رای ممنوعیت حجاب مخالفت کردند

© Photo / Dolce&Gabannaاروپایی ها با رای ممنوعیت حجاب مخالفت کردند
اروپایی ها با رای ممنوعیت حجاب مخالفت کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رای دیوان اروپا به ممنوعیت پوشش حجاب یا استفاده از علائم و نمادهای مذهبی کارمندان در محل کارشان با واکنش منفی جامعه مسلمانان روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، یکی از شرکت کنندگان در نشست با توماس دِمِزیره، وزیر کشور آلمان در محل ساختمان وزارت کشور در برلین گفت: عمیقا از این تصمیم متاسف و ناامید شدیم.
ما در حکم دیوان دادگستری اروپا تناقض مشاهده می کنیم و نمی توانیم در این رای، هیچ بی طرفی را شاهد باشیم. اساسا ما نمی توانیم برای پوشش، بی طرفی قائل باشیم. چون زمانی از بی طرفی صحبت می شود که کسی در فضایی آزاد بخواهد پوششی را که می خواهد بر تن کند؛ نه آنکه سختگیری وجود داشته باشد. این سخت گیری ها و محدودیتها، ناامنی و بی ثباتی ایجاد می کند و بنابراین درخواست کافرمایان در این زمینه توجیه ندارد که مانع نوع پوشش زنان در محل های کار شوند و حتی می تواند آمار ضرب و شتم زنان در ممانعت از داشتن پوشش حجاب را نیز افزایش دهد.
یک زن محجبه در واکنش به تصویب این حکم گفت: چطوراستفاده از نمادهای دینی از جمله زنجیر صلیب که برخی از همکاران بر گردن دارند، مشکل ساز نیست اما روسری من می تواند در محل کارم مشکل ایجاد کند؟ آیا این تبعیض نیست؟ در صورتی که حجاب من در سرکار، هیچ محدودیتی برای کار کردن من ایجاد نمی کند.
یک مرد هم گفت: به نظرم این رای اصلا خوب نیست. چون هرکس آزاد و مختار است که برای پوشش خودش تصمیم بگیرد؛ اینکه سرکار چه
لباسی بر تن کند و اعمال یک چنین ممنوعیت هایی برای مردم، کار ساده ای نیست بلکه شرایط را بدتر می کند.
استر بانباسا سناتور فرانسوی گفت: تمرکز روی حجاب در بخش هایی از اروپا و متعاقبا صدور بخشنامه دیوان عدالت اروپا در ممنوعیت حجاب تاسف آور است.
وی افزود: در دنیای امروز نمی توان علیه حجاب زنان مبارزه کرد. مسئله حجاب فقط مسئله ای مربوط به زنان مسلمان نیست، بلکه مسئله زنان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала