ساخت شهر در مدار زمین

© Photo / NASA/Scott Kellyشهری در مدار زمین
شهری در مدار زمین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساخت شهر در مدار زمین پس از 20 سال به پایان خواهد رسید.

 به گزارش « اسپوتنیک» با استناد به گفته جری استون عضو انجمن  بین سیاره ای بریتانیا، در آینده نزدیک  شهری در مدار زمین ساخته خواهد شد که هزاران نفر در آنجا زندگی خواهند کرد.  به گفته وی، طرح سفینه  فضایی  که بتواند « خانه» انسان  در مدار زمین شود بزودی معرفی خواهد شد و  تقریبا پس از 20 سال  می توان این طرح را پیاده کرد.

به عقیده جرج استون، مدار زمین بر خلاف فضای دور کیهان، نه تنها برای انسان  امن است ، بلکه  با برخورد مناسب  حتی می تواند مفید هم  باشد.  انسان می تواند در شهر مداری  عمر بیشتری داشته باشد و پیشرفت  او بیشتر از افراد ساکن زمین خواهد بود.

به گزارش « اسپوتنیک» به نقل از « The Independent » ایستگاه مداری می تواند مبدل به یک شهر واقعی برای ساکنان  شود و از همه نظر سودآور باشد.  می توان مازاد انرژی تولید توسط پانل های خورشیدی نصب شده در آنجا که انرژی « شهر مداری» را تأمین خواهد کرد به زمین ارسال کرد.   

متخصص بریتانیایی از جمله  مسائلی که باید برای  ساخت شهر مداری  حل و فصل شود را ایجاد جاذبه مصنوعی نامید.  شاید با گردش  سفینه فضایی عظیم الجثه به شکل خاصی بتوان  جاذبه مصنوعی را ایجاد کرد. بدین منظور سفینه آینده باید بشکل استوانه ساخته شود که مردم در داخل آن ساکن خواهند شد.

به عقیده  استون، آینده این نوع پروژه ها  تا حد زیادی وابسته به آن خواهد بود که تا چه حد شرکت های خصوصی  به جستجوی  روش های  ارزان و مطمئن  رساندن افراد و بار  به مدار ذینفع خواهند بود. بدین ترتیب اگر کار روی  ساخت شهر در فضا  در دهسال آینده آغاز شود، طی 20 سال  به پایان خواهد رسید.استون ساخت سفینه دیگری از نوع « شهر مداری» با استفاده از مواد کره ماه را نیز ممکن می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала