اولین تصادف فضایی

© Fotolia / Nikolaynبشقاب پرنده
بشقاب پرنده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فضانورد سابق ناسا، موجودات فضایی را مقصر اولین تصادف فضایی دانست.

 به گزارش « اسپوتنیک» به نقل از بعضی رسانه ها ، چندی پیش، یکی از فضانوردان سابق ناسا  موجودات فضایی را در  اولین مورد تصادم  دو  ماهواره مصنوعی در فضا  مقصر دانست.  بقول رسانه ها در این تصادف فضایی، ماهواره  « ایریدیوم —33» آمریکا و  ماهواره « کسموس-2251»  روسیه  از بین رفتند.

این تصادم  10 فوریه سال 2009  میلادی  بر فراز شبه جزیره « تایمیر» رخ داد.  این دو ماهواره با سرعت  بیش از 24 هزار کیلومتر در ساعت  (11کیلومتر و 700 متر در ثانیه)  در ارتفاع حدود 789 کیلومتر  با هم تصادم کردند که در  نتیجه 600  تکه به فضا پرتاب شد.  وزن  ماهواره آمریکایی 600 کیلو و  ماهواره روسی — 900 کیلو بود.

این تصادم  باعث نگرانی  متخصصان زیادی شد، زیرا  تکه های ماهواره ها می توانست  خطری برای دستگاه های دیگر فضایی باشد اما  تصادم این دو ماهواره  هیچ چیز غیرعادی ببار نیاورد. با وجود این رسانه ها با استناد به گفته کارمند سابق « ناسا»  اعلام کردند  که مدتی قبل از وقوع این حادثه،  ماهواره « ایریدیوم» به دلیل ناشناخته ای از کنترل خارج شد. این ماهواره که برای تأمین ارتباط موبایل در نظر گرفته شده بود  تا زمان تصادف بخوبی کار می کرد اما ناگهان تمام  سیستم الکترونیک آن از کار افتاد.

به عقیده کارمند سابق « ناسا»، یک چیز خارچی  ماهواره آمریکایی را از کار انداخت. وی معتقد است  که موجودات فضایی آن را از کار انداختند.  در عین حال، نتیجه  کمیسیون ویژه رسیدگی به این موضوع  محرمانه اعلام شد.

شایان ذکر است  که در رسانه ها نام شخصی که این خبر جنجالی را منتشر کرد عنوان نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала