کره شمالی برای آزمایش قوی هسته ای آماده می شود

© REUTERS / KCNAشلیک ۴ موشک بالستیک کره شمالی در دریای ژاپن
شلیک ۴ موشک بالستیک کره شمالی در دریای ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حلیلگران آمریکایی روز شنبه اعلام کردند کره شمالی در حال حفر تونلی در سایت آزمایش هسته ای خود است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، تحلیلگران آمریکایی روز شنبه اعلام کردند کره شمالی در حال حفر تونلی در سایت آزمایش هسته ای خود است و شواهد نشان می دهد این کشور ممکن است انفجاری تا 14 بار قویتر از آزمایش هسته ای قبلی خود انجام دهد.

براساس تحلیلی که در پایگاه اینترنتی « نورث 38 » وابسته به مرکز آمریکا — کره در بخش مطالعات بین الملل دانشگاه جان هاپکینز منتشر شده است، تصاویر ماهواره ای به دست آمده از سایت آزمایش هسته ای « پونگی ری Punggye-ri » در شمال شرق کره شمالی نشان می دهد تونلی عظیم و محکم در حال حفر در این مرکز است که چهار آزمایش از پنج آزمایش هسته ای قبلی پیونگ یانگ نیز در آنجا انجام شده است.

فرانک پابیان و دیوید کوبلنتز کارشناسان آمریکایی در زمینه علوم محیطی گفتند از حفر این تونل می توان نتیجه گیری کرد کره شمالی برای یک آزمایش هسته ای زیرزمینی قوی با قدرت حدود 282 کیلوتن آماده می شود.

قدرت آزمایش هسته ای قبلی کره شمالی که نهم سپتامبر سال 2016 انجام شد حدود 15 تا 20 کیلوتن بود. یک کیلوتن معادل هزار تن تی ان تی است.

کره شمالی سال گذشته در ماه های ژانویه و سپتامبر دو آزمایش هسته ای انجام داد که چهارمین و پنجمین آزمایش های هسته ای این کشور بود. پیونگ یانگ سال های 2006 ، 2009 و 2013 نیز سه آزمایش هسته ای انجام داده بود.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала