حمله تروریستی داعش در هند 10 مجروح برجای گذاشت

© REUTERS / Dado Ruvicحمله تروریستی داعش در هند 10 مجروح برجای گذاشت
حمله تروریستی داعش در هند 10 مجروح برجای گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اثر وقوع انفجار در یک قطار در هند بدست عناصر وابسته به داعش، 10 نفر از مسافران آن مجروح شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اثر وقوع انفجار در یک قطار مسافربری در ایالت "مادیا پرادش" در هندوستان 10 نفر مجروح شدند. این انفجار صبح امروز در قطاری که از مسیر "بوپال" به سمت "اوجائین" در حرکت بود رخ داد. به نظر می رسد این حمله تروریستی نخستین حمله به سبک داعش در هندوستان باشد. این انفجار تروریستی باعث شد پلیس ایالت های "مادیا پرادش" و "اوتار پرادش" چندین عملیات هماهنگ در این دو ایالت اجرا کنند.
تاکنون 8 نفر از اعضای این گروه تروریستی وابسته به داعش بازداشت شده اند. همچنین ماموران مبارزه با تروریسم موفق شدند سرکرده این عملیات را در ایالت "لکهنو" بازداشت کنند.
سرکرده این عملیات که در یک خانه پنهان شده بود سعی داشت به سمت مأموران تیراندازی و فرار کند. مقامات ارشد آژانس های اطلاعاتی هند تأیید کردند که این شخص پیشتر به گروه تروریستی داعش اعلام وفاداری کرده است. تاکنون مشخص نشده است آیا این شخص حمله تروریستی در قطار را به دستور عناصر گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق انجام داده است یا خیر.
این نخستین بار است که عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش هند را هدف حملات مرگبار خود قرار می دهند. سال گذشته میلادی، پلیس حدود 60 نفر از اتباع هندی وابسته به داعش را که قصد انجام حملات تروریستی در این کشور داشتند بازداشت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала