دادگاه مراکشی برای اولین بار یک کودک نامشروع را به رسمیت شناخت

© Photo / PixabayBaby
Baby - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، برای اولین بار در تاریخ کشور مراکش، یک دادگاه مراکشی رای مثبت به رسمیت شناختن حقوق یک کودک نامشروع داد. مادر کودک اجازه جبران خسارت از پدر را نیز دریافت نموده است.

یک خانم مراکشی در شهر طنجه در شمال مراکش علیه یک مرد غریبه به دادگاه خانواده شکایت نمود. این مرد خود را پدر بچه حاصل از رابطه با این خانم نمی دانست. اما این زن مراکشی در شعبه دادگاه خانواده با انجام آزمایش دی ان ای ثابت کرد که این مرد، پدر بیولوژیکی دختر وی است.

محمد الزدرا، رئیس دادگاه خانواده در شهر طنجه در مصاحبه خود با کانال "میدی 1 تی وی" گفت، این تصمیم بر اساس اصول و قوانین اسلامی و مطابق با قانون خانواده اتخاذ شده است. این رای بر اساس ماده 32 قانون خانواده و همچنین قوانین بین المللی حقوق کودکان صادر گردیده است.

این حکم نقطه پایانی بر قانون تصویب شده در 60 سال گذشته در دادگاه های مراکش می باشد، طبق این قوانین هیچ فردی نمی تواند بدون ازدواج رسمی فرزندی بدنیا بیاورد، در صورت رعایت نکردن این اصل کودک به دنیا آمده نامشروع محسوب می گردد.

به گفته محمد الزدرا، بسیاری از مراجع قضایی و قانونی مراکش از این تصمیم دادگاه محلی حمایت نموده اند.  

وکیل دادگستری عفیس ادریس، یکی از اعضای سازمان حفظ حقوق بشر در مراکش در این خصوص به خبرنگار اسپوتنیک گفت: "انجام آزمایش DNA یک روش شرعی محسوب می گردد. دادگاه شهر کوچک طنجه این تصمیم را گرفته است. آزمایش دی ن ای هیچگاه به صورت قانونی نبوده است، اما اکنون زمان آن فرا رسیده که به صورت یک قانون ثبت شود". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала