مصونیت پارلمانی مارین لو پن لغو شد

© REUTERS / Aziz Taherمصونیت پارلمانی مارین لو پن لغو شد
مصونیت پارلمانی مارین لو پن لغو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان اروپا مصونیت پارلمانی مارین لو پن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه که عضو پارلمان اروپا هم می باشد را با اکثریت آرا لغو کرد.

به گزارش "اسپوتنیک"، رییس پارلمان اروپا ضمن اعلام نتایج رای گیری در باره این مساله گفت "اکثریت نمایندگان به لغو مصونیت رای داده اند".
خود مارین لو پن در نشستی که این تصمیم را اتخاذ کرده، حضور نداشت.
علت لغو مصونیت مارین لو پن، انتشار تصاویر خشن از جنایات داعش در صفحه توئیتری اش است.
لوپن در دسامبر سال 2015 به خاطر انتشار سه تصویر از اعدام‌های داعش در صفحه توئیتری خود تحت بازجویی قرار گرفته بود اما مصونیت پارلمانی مانع از تعقیب قانونی‌اش می‌ شد.
درخواست لغو مصونیت لوپن از سوی مراجع قضایی فرانسه به پارلمان اروپا ارئه شده بود و با لغو این مصونیت، پارلمان اروپا هرگونه اقدام قانونی علیه وی را مجاز می ‌شمارد.
در مرحله اول ممکن است که لوپن برای بازجویی به اداره پلیس احضار شود و در مرحله بعدی دادستانی فرانسه می‌ تواند یک بازپرس را مسئول بررسی بیشتر این پرونده کند و یا لو پن را برای محاکمه مستقیماً روانه دادگاه کند.
مارین لوپن که نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است و شعارهای انتخاباتی اش شباهت زیادی به شعارهای دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور جدید آمریکا دارد، پیش از این گفته بود که پیروزی ترامپ در آن سوی آتلانتیک، شانس وی را برای پیروزی در انتخابات افزایش داده است.
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آوریل سال 2017 برگزار می شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала