امکان انتصاب وزیر امور روسیه در دولت بریتانیا

© Fotolia / BikeworldtravelВид на Биг-Бен с Трафальгарской площади, Лондон
Вид на Биг-Бен с Трафальгарской площади, Лондон - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایده اساسی در گزارش روابط بریتانیا و روسیه که توسط کمیته امور بین المللی مجلس عوام پارلمان بریتانیا منتشر شده، اینست که لندن به گفتگو با مسکو نیاز دارد و فرق نمی کند که این گفتگو تا چه حد دشوار باشد.

به گزارش اسپوتنیک، تهیه کنندگان این گزارش که تدوین آن صد روز طول کشیده، دولت بریتانیا را به بهبود روابط با روسیه فرا خوانده اند. در این سند گفته می شود روابط با روسیه در بدترین حالت خود از زمان جنگ سرد قرار دارد و به این دلیل باید از انجام اقداماتی که به بازهم بدتر شدن این روابط منجر شوند، دوری شود. نمایندگان پارلمان بریتانیا از جمله به این فرا خواندند که از متهم کردن بدون مدرک روسیه به ارتکاب جنایات جنگی همچون در سوریه امتناع کند. آنها همچنین به دولت بریتانیا توصیه کردند مسابقات جام جهانی فوتبال سال 2018 در روسیه را تحریم نکرده و بر عکس از آن برای برقراری تماس ها استفاده کند.
نمایندگان مجلس عوام پارلمان بریتانیا به وزارت خارجه این کشور توصیه می کنند معلوم کند که لندن از مسکو چه می خواهد. فعلا چنین درکی وجود ندارد. علاوه بر این نمایندگان پارلمان بریتانیا پیشنهاد کردند وزیر امور روسیه برای همکاری با این کشور منصوب شود. در این گزارش همچنین درباره تحریم ها صحبت می شود. نمایندگان پارلمان بریتانیا دولت این کشور را به اندیشیدن در اینباره فرا خواندند که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تجریم های این اتحادیه علیه مسکو را به چه شکلی حفظ کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала