قهوه بنوشيد تا از 5 بيماري درامان بمانید

© Photo / PixabayCoffee
Coffee - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنيک به نقل از محققان بهداشت عمومي از دانشگاه هاروارد، مطالعات گسترده و طولاني مدت بر روي 130 هزار نفر از طرفداران قهوه، نشان از تاثير مثبت اين نوشيدني در جلوگيري از پيشرفت برخي بيماري ها دارد.

  • قهوه و ديابت قند 
قهوه عاملي مبارز در برابر ديابت نوع دوم است. از سوي ديگر قهوه حساسيت پانکراس نسبت به گلوکز را افزايش مي دهد، گلوکز همراه با غذا وارد معده ما مي گردد. در نتيجه پانکراس در برابر انتقال قند به خون مقاومت نشان مي دهد. تمامي اين عوامل باعث کاهش پيشرفت ديابت در بدن مي گردد.

  • قهوه و قلب
خبر خوب ديگر اينکه، قهوه در حد اعتدال خود به عنوان عاملی محافظ در برابر نارسايي قلبي عمل مي کند. تعداد 3-4 فنجان قهوه در روز براي سلامتي مناسب مي باشد.

  • قهوه و پارکيسون 
خوردن چند فنجان قهوه در روز در حد اعتدال خود به طور مستقيم بر کاهش پيشرفت بيماري پارکيسون کمک مي نمايد. به واسطه قهوه انتقال سيگنالهاي موثر در پيشرفت بيماري هاي سيستم عصبي کاهش مي يابد.

  • قهوه و سرطان کبد 
همانطور که در بالا اشاره شد، قهوه منجر به بلوکه کردن راه هاي سيگنال در بخش هاي از ارگانسيم بدن مي شود که اين امر باعث استحکام سلول هاي کبد در برابر عوارض نوشيدني هاي الکلي مي گردد. در نتيجه قهوه خطر پيشرفت سرطان کبد را کاهش مي دهد: خوردن 1-2 فنجان قهوه در طول روز تا 40 درصد از گسترش اين سرطان در بدن جلوگيري مي نمايد. نوشيدن بيشتر از سه فنجان در قهوه به صورت روزانه خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 50 درصد کاهش مي دهد.

  • قهوه و سرطان روده بزرگ 
به عقيده دانشمندان، ريسک خطر ابتلا به سرطان روده با خوردن قهوه کاهش مي يابد. خوردن 1-2 فنجان قهوه در طول روز تا 26 درصد از گسترش اين سرطان در بدن جلوگيري مي نمايد. نوشيدن بيشتر از سه فنجان در قهوه به صورت روزانه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 50 درصد کاهش مي دهد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала