داعش تهدید کرد که در چین حمام خون به راه خواهند انداخت

© Fotolia / Zhengzaishanchuداعش تهدید کرد که در چین حمام خون به راه خواهند انداخت
داعش تهدید کرد که در چین حمام خون به راه خواهند انداخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی که تعدادی از اویغورهای جدایی طلب چین را در حال آموزش نشان می داد، تهدید کرد در چین حمام خون به راه خواهند انداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، این ویدئو در شرایطی منتشر می شود که پیشتر در منطقه سین کیانگ در شمال غرب چین و در شهر «ختن» این منطقه در ماه های اخیر بر اثر حمله چندین تروریست و شورشی تاکنون تعدادی از اتباع چین و نیروهای پلیس کشته شده اند. این ویدئو را شماری از اعضای گروه داعش منتشر کرده اند که چین می گوید برخی از اویغورهای جدایی طلب افراطی نیز از اعضای آن هستند.
اعضای گروه در این ویدئو تهدید کرده اند که در آینده به چین بازگشته و با حملات خود در این کشور جوی خون جاری خواهند کرد.
روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ روز چهارشنبه این تهدید را بسیار نگران کننده توصیف کرده و آورده است که این اولین بار است این گروه تروریستی با چنین صراحتی چین را تهدید می کند.
این ویدئو ظاهرا در کشور عراق ضبط و دو روز قبل منتشر شده است و در آن شماری از اویغورهایی که چین آنان را استقلال طلبانی می داند که به دنبال جدا کردن سین کیانگ از چین هستند، ‌تهدیدهایی را متوجه پکن کرده اند.
به همین سبب این روزها در رسانه های گروهی چین تصاویر متعددی از نیروهای مبارزه با تروریسم چین در منطقه سین کیانگ منتشر شده است.
تارنمایی «یی سی» چین و برخی از رسانه های دیگر این کشور اخیرا عکس هایی را نمایش دادند که نشان می دهد نزدیک به ۱۰ هزار نیروی مبارزه با تروریسم چین بر حراست از امنیت سین کیانگ تاکید کرده و می گویند در مبارزه با تروریسم هم قسم شده اند.
چین سالیان متمادی است که تاکید می ورزد گروهی از افراطیون اویغور در چارچوب گروه های تروریستی نظیر جنبش «ترکستان شرقی» می کوشند سین کیانگ را از خاک چین جدا کنند.
این اولین بار است که اویغورها به زبان خود ویدئویی را منسوب به گروه تروریستی داعش منتشر می کنند که مستقیما چین را مورد تهدید قرار می دهد.
تنها چند روز قبل بود که دولت محلی سین کیانگ اعلام کرد به کسانی که اطلاعاتی از حملات تروریستی بدهند تا ۷۳۰ هزار دلار معادل ۵ میلیون یوان پاداش دریافت خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در نشست خبری امروز خود در ارتباط با انتشار این ویدئو اظهار بی اطلاعی کرد اما یادآور شد که کشورش با هر شکلی از تروریسم مخالف است و برای نابودی آن با جامعه بین‌المللی همکاری می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала